Karamel (Türkce)

Karamel

KaramelPortrait9_COVER.jpg

Talha (Talaxy) - Karameleğim

00100lrPORTRAIT_00100_BURST20201020223742306_COVER.jpg

WhatsApp Image 2020-10-27 at 15.46.57.jpeg

03.02.2018, 00:36 tarihinde Safaa ya yazdigim bir E-Mail den ( ingilizceden tercüme)

Sizlere kedim Karamel'i ve beklentisiz sevgimi tanitacagim.

IMG_20171215_152341.jpg

Isimin manalari:

2 kardes kediyi Furkan 2008 senesinde bize getirmisti. Dişi kediyi (ismi Poduk) bir iki ay sonra baskalarina vermek zorundaydik :( Bize geldikleri ilk gün kedilerin ismini bulmustuk. Poduk ismini Faruk abim vermisti cünkü cok yumusak, beyaz ve tatliydi ayni poduk gibi.
Erkek kedimiz Karamel icin uzun uzun düsündük aksamlegin... 3 ayliklardi bize geldiklerinde. Tedirginlerdi evimizde dolasirken, ama daha cok meraklilardi. Her yeri kesv etmek istemislerdi. Normal tabi, yeni ortam yeni insanlar vesayre...
Gelelim Karamelin ismine. Beraber oturmustuk 6 kardes ve düsünüyorduk. Sonra Furkan abim Kara Mel Gibson olsun demisti. Evet ! hepimizin hosuna gitti. Cok uyumlu bulduk ve cok anlamliydi.

  1. Isime gel ya, cok havali. Kendisi de zaten artist gibi
  2. Kara bildigimiz gibi siyah anlamina geliyor. Resimde gördügünüz gibi simsiyah bir kedicik. (batil inanclari olanlara bir ilginc özellik daha: dogum tarihi: 13.04.2008 , yani cuma gününe denk geldi bile ve hic ugursuz bisey olmadi, tam tersine neseli ve ugurlu dogum günü kutladik)
  3. Karamel gibi tatli kendisi
  4. Gözleri rengi karamel renginde

Özellikleri nedir?

Karamel yemek yemeyi cok sever ve her zaman karni actir. Sabahlari (yemek icin) uyandirmak icin cok zeki ve kurnaz teknikler kullanir. Kapilari aksam kapatirsan, sabah gelir ve kapiyi tirmalar sen uyaniyasiya kadar bikmaz. Kapiyi acik biraktiysan iceri girer ve oda da önemli kagit belgeleri bulur ve onlari yavasdan yirtmaya ve isirmaya baslar. Reklamlara pek dokunmaz :D Hic bir koltuk pencelerine dayanamaz. Bazen önemli laptopda önemli yazi yazarken vurdumduymaz üzerinden gekjagcjbsdkjdsbjbjskd gecer xD. Laptopun power tusuna gelir.
Her eve geldigimde benim oldugumu anliyip kapiya kosar, hosgeldin diye karsilar sonra yemek ister :) Böyle bir kedin oldugunda hic bir alarma ihtiyacin kalmaz. Sabah namazi vakitlerine yumusak ve sakin sekilde uyandirir. Bazen biraz daha erken gelir ve öylece yani basinda bekler, cok sabirli bir sekilde. Ama diyelim uyandin, ( o anlar gözünü actigini) hemen yataga hoplar , basini senin basina sürter. Insan böylece güleryüzle güne baslar. Demi ama, minik öpücükler ve yaninda guruldamasi, cok hafif ve terapi gibi uykudan kaldirmasini bilir bu kedicik.

Yetenekleri nedir? (eger elinde mamak varsa)... [mamak = kedi tatlisi]

  1. Otur diyince oturur
  2. sol veya sag elini verir (üzerine dokundugunda)
  3. HOP diyince iki ayagi üstüne hoplar ve diger iki ellerinle senin elindeki mamaklara sarilir
  4. piyano oynamasini bilir
  5. balkondan kuslari yakalar. Aslinda sadece oynamak ister :S
  6. evin icinde mamaklari attigimda panther gibi arkasindan kosar ve her zaman yakalar yada bulur
  7. seni veya kendisini tedavi eder guruldamasiyla
  8. kediye karsi korkunuz varsa onu kaldirir ( Simdiye kadar kediye karsi travma'li 3 kisi artik kediyi oksamaya ve sevmeye basladilar)
  9. sanat üretir
  10. cok kücük kutulara sigar :D

SP_A2052.jpg

Kedi sevgisini bazilari neden anlamaz?

Bir cok kisi kendilerini akilli saniyor ve kedileri anladiklarini zanediyor. Diyorlar ki, kedi seni sevmiyor sadece yemegi seviyor. Ona yemegini vermez isen seni geri teper. Yemek verdigin sürece seni sever sadece. Kediler nankör'dür derler. Iste konu tam burda basliyor. Burada düsüncelerimizi sorgulamaliyiz. Yaptiklarini karsiliksiz yapmalisin. Karameli oldugu gibi seviyorum ve hic birsey beklemiyorum. Bana karsi tesekkür borclu hissetmesini asla istemem. Cok bencil bir düsünce olurdu eger bir kedi den geri dönüs bekleseydin. Kediler cok özel yaratiklar ve belki senden benden daha cok sey hissediyorlar. Köpekler mesela insanlari tanrisi gibi görüyorlar ama kediler bizden üstün birsey oldugunun farkinda. Insanlar ne ki onlar bize karsi iyi davransinlar. Hic haberiniz varmi baska ülkelerde insanlar kedilere karsi ne kötü davraniyorlar? Neden bizlere karsi minnetar olsunlar ki. Nerden biliyorsun kedilerin dünya capinda birbirilerinden haberi olmadigindan? Uzmanlar kedilerin tam nasil guruldadigini bile arastiramamislarken. Insanlar kedilere karsi nankör cümlesi daha dogru olabilir. Evlerinizin icinde fare olmamasin nedeni kediler, Sahara cöl'lünde bile kediler gördüm ve napiorlar diye sordumda akrepleri kovuyorlar dediler. Ev kedileri tüm kedilerden en feci ve öldürücü kediler olarak geciyorlar cünkü en cok farkli cesit böcekleri öldürüp yiyorlar (sinekden basla örümcege kadar ne varsa).

Nasil kedimi kalbimin en derinden sınırsız seviyorsam, sabahlari erken uyandirmalariyla, lisans tez'zi yazarken klavyenin üstünden gecmeleriyle..

IMG_20200420_144855.jpg

her haliyle.. ilk günden beri. Karameli oldugu gibi cok seviyorum. Ve hic birsey geri beklemiyorum, sadece beklentisiz seviyorum. Ya gözlerin icine bakarmisin, ruhun kapisina. Ya görürsün, yada görmezsin..
Icgüdümden sevdigimi hissediyorum. Bi yerde yazmiyor, sevmek icin kuralar veya aciklamasi olmasi gerek diye. Anliyamazsin zaten, o yüzden sadece yasa, sev ve paylas.

Ingilizceden tercüme edilmis versiyon:
Aykedi.png


Almancadan tercüme edilmis versiyon:

Zor zamanlara bizi alistiran Karamel

burdan itibaren hüzün verici yazılar başlıyor :(

PXL_20201005_193115070.NIGHT.jpg

Bir gün bunun bir gün geleceğine dair duyguyu, korkuyu biliyorsunuz.
Vicdanınızın tüm bu yılları bastırarak sizi koruması o kadar üzücü ki, ama bugün gün geldi ve ondan önceki gece hayatımın en uzundu. Sanki karamel, bir süre önce başlayan işleme sürecini basitleştirmek istiyormuş gibi. Doğum günümü beklediği an, doğum gününde aşk sembolünü iki kez sergiledi ve evde hatıra olarak onun için onurlu ve kahramanca bir portremiz var. Hepimizin bir arada ve aynı yerde olduğumuz zaman. Onun yokluğuna alışma fırsatımız oldu. Bu hafta sonu bize adım adım rehberlik etti. Bize veda etme fırsatı verdi. Kollarımda son huzurlu nefesini verdi.

Karamel - Sonu olmayan bir metin,
eklentiler gelicek kesin

Miyav ya da merhaba, her zaman söylediğin gibi, ben karamelim. Yıllardır kendimden tek söz etmedim. Annem de bunu çok yakından gözlemledi ve sık sık bahsetti, değil mi anne? Neden konuşuyorsun? Her birinizi tek tek anlamadım mı, acı çektiğinizde veya sorunlarınız olduğunda sizin için var mıydı? Ya da sadece bir gülümseme ve saf sevgi içine pompalandı ve sadece bakışlarımı fırlatmak ya da onu engellemek zorunda kaldı. Ne yaparsam yapayım, karşı konulamaz bir şekilde sevimliydi. Benden çeşitli tatlı sesler çıkarmak ya da dikkat çekmek için harika pörtlek gözlerimle sana bakmak fazlasıyla yeterliydi. Çok hareketsiz olsam ve yakın çevrede olmasam bile, her zaman aklındaydım. Bunun sayısız örneğim var, bunlardan bazılarından bahsetmek istiyorum: Bir yatakta rahat uyuyorum ve Talha banyoya duş almaya giderken keyif alıyorum. Fakat Talha duştan her çıktığında ve kapıyı içeriden açmaya çalıştığında bir an durdu ve kapıyı tereddütle ve dikkatle açtı. Çünkü kapının hemen dışında oturup onu bekleyip yukarı bakabileceğimi biliyordu. Kapı açıldığında bana dokunmasın diye her zaman orada dursam bile, tüylerimden birinin bile zarar görebileceği düşüncesi o kadar korkunçtu ki herhangi bir riski göz ardı etmeye çalıştı. Dışarıdan geldiğinde aynı oyun ve ben tabii ki merdiven boşluğundaki basamaklarından ya da ön kapıyı açışından ya da sadece eve geldiğini hissettiğim için, bu aptal kapının hala aramızda olduğunu biliyorduk. ve güzelliğimi ve özlediklerimi talha'ya sunmak için sabırsızlandığım zaman kusursuz bıyıklarımın ezilmemesi için yavaşça açılması gerekiyordu. Aslında güzelliğe sahiptim ve Talha beni özledi. Beni çok özlüyor, sadece her şeyi. Benim özel mırıldanmamı, özel miyavımı özlüyor. Beni yemek masasındaki sandalyede insan gibi otururken özlüyor. Paket şeklimi özledi. Uyuduğumda nadiren duyduğun, hafif insan benzeri nefesimi özlüyor. Eve geldiğinde ona koşmamı özlüyor. İkimiz de içinde mısır ya da taze havuç olan bir teneke kutunun nasıl açılacağını özlüyoruz. Sabahın erken saatlerinde benim tarafımdan uyanmayı ve en sevimli girişimlerimi özlüyor, bazen sabah 4 veya 5 olsa bile "küçük" iştahım ve yine de kalkıp bana biraz süt gibi geçici bir şey vermek zorunda kaldı. Bununla zamanı birbirine bağladım, çünkü benim için saat tam 6'da normal bir kahvaltı var. Bu yüzden gecikme olmaması için biraz daha erken geleceğim. Odada çıtırtı sesleri çıkarabileceğim kağıt veya benzeri bir şey varsa, ayağa kalkıp yemek vermek, onun üzerinde dakikalarca yürümek, mırıldanmak, miyavlamak ve başımı onunkine çarpmaktan biraz daha hızlıydı. Talha'nın bilmediği şey, sabahın erken saatlerinde birçok kez huzur içinde uyumasına izin verdiğim ve uzun süre önünde sessizce oturduğum ve ilk uyanma işareti belirene kadar onu izlediğim.

IMG-20190502-WA0015.jpg

Her sabah benim tarafımdan uyanmayı diliyor ve özlüyor, tabii ki nazik, yumuşak mırıldanma tavrımı tercih ediyor ama gazete yüksek sesle bile olsa, akşam yemeğinden kısa bir süre önce meydana gelen okşamalara direnemiyor. Yemek kasemi temizlerken ve ben de kapalı tuvalete atlayıp yanaklarımla yanaklarına bir aşk işareti göndermem geleneğini seviyor. Yemeğimi çoktan hazırlamış olmasına rağmen, sonrasında benim yüksek sesle yaptığım yolu özlüyor.

Bana sevgili ikramlarımı almak için iade şişelerini kapatmak ve her zaman kaybettiği toplama çantasına koymaktan sorumludur. Siyah ihtişamımı karanlıkta ve siyah bir arka plana karşı daha net göstermek için her zaman karanlık koşullar için en iyi akıllı telefona sahip. Kapıya bakmamı umursamayan bir kişiye baktı, ama her zaman kendime baktım ve yine de gözlerimdeki uyuşukluğum ve yürüyüşüm yönetir. O zaman beni kollarına alıp her zamanki kokumu koklayın ve beni kuşatmak için öpün. Halen boyun eğmekte olan sanatımdan hemen kolumdan atlamak istememesini talep ediyor. Haklarını protesto etmeden kollarında en uzun süre duyduğum konusunda ısrar ediyor. Benim için kabul ettiği tüm tatsız şeyleri tekmeliyor, sanki balkondaki soğuğu görmezden geliyormuş gibi, ışıkları nasıl açmıyor ve odalarda yavaşça hareket ediyor, ona dokunuyor, böylece parlama Işık gözlerimi rahatsız etmiyor, yeni duydum ve böylece nerede olduğumu görmediyse bana basmasın. Ona sahip, gözleri karanlığa nasıl alıştı ve ana hatlarımı ve sorumlu gözlerimi etkilediğini duydu. Kendimi tamamen normal duyduğumda bunu duyuyor, ama olabileceğim tüm evde benden sonra duydu. Beni bırakıp isimlerimi vermek için yapıldı ama o beni duyunca yaptık. Siyasi haklarımı temizlemek için tekmeliyor ve temizliğinde ısrar ediyordum. Kişiliğimi güneş banyosunda kahverengi tonlarda parlatmak için temizliğime ve tatlı dil duşuma özen gösterdi. Vergi öncesi numaralarımı yönlendirirken tekmeliyor. Çok fazla ziyaretçi benim için çok fazlayken, inzivamda bana bakmayı seviyor. Küçük çocuklara da gösterdiğim sabrımı ve sakinliğimi duyar. Kıskandım gibi tekmeliyor, ister sevecen küçük çocuklar ister sevdiği diğer kediler. Bu hala çocuklarda mümkün, ancak diğer kedilerde ona 4'ten fazla kediyle birlikte kedilere çalışmasının işe yaramayacağına dair açık bir işaret verdim. Koku ve düşünce beni vurdu ve diğer kediler yüzünden olduğunu deneyene kadar kürkümün karnımda koptuğunu duydu. Sonra tabii ki bu işi benim için hemen durdurdu ve bir daha asla yapmadı. Her fırsatta miyavladığım için tekmeledi, duyduğu şey süt olsa bile. Benim için tasarlanmamış paketleri daha sessizce açtığını ve içebileceğim veya yiyebileceğim paketleri ekstra yüksek sesle açtığını duyuyor. Her şey, hiçbir şey, ne, ne, ne, ne, hiçbir şey, hiçbir şey, hiçbir şey, hiçbir şey, hiçbir şey, hiçbir şey, hiçbir şey, hiçbir şey, hiçbir şey, hiçbir şey, hiçbir şey, hiçbir şey, hiçbir şey, hiçbir şey. Ben onun peşinden koştuğum gibi ya da mutfakta koşmamız gerektiğini kafasına öpücüklerle oturma odasında ona nasıl açıklayacağım gibi tekmeliyor. Bütün apartman dairesinde olduğu gibi ileri geri koştuğum ve benden sızlanıp miyavladığım haftada 5 dakikama ait. Uyuyor ya da akraba olup olmadığına bakılmaksızın, yüksek sesle bağırdığımda sadece ayağa kalkıp bana bakmak için tekme attı.

Sonsuz açlığımla yemeğe saldırma ve tatlı dişlerimle kuru yiyecekleri küçültme biçimimi özlüyor ve o kadar sevimli bir çatlama sesi çıkarıyor ki telefonuna bile kaydettiriyor. Eğer dediyse, lütfen onu kısın .. o zaman onun yüzünden değil, kulaklarımı fark etti ve bir şeyin hacminin beni rahatsız edebileceğinden şüphelendi. Ben her zaman onun ilk önceliğiydim. Bazen saate baktı ve yemek zamanımın yaklaştığını fark etti, ancak onu hazırlamak için evde kimse yoktu. Yemeğimi bana çok geç servis etmemek için, nerede olursa olsun, olabildiğince çabuk yola çıktı. Ve birkaç yıl boyunca yemeğimi geç almadığımdan emin oldum. Zaten belirli bir saatte yemek yememden hiç hoşlanmadı, ama ikimiz de itaat ettik ama yine de hep gizli tuttuğumuz ödünlerimiz vardı. Çünkü sırları ve sürprizleri çok iyi saklayabilirim. Örneğin, sabah uyandığınızda ve oturma odasında bir sürü tuvalet kağıdı paçavralar içinde yatıyordu ve hepiniz ben olmadığımı düşündünüz .. Ama sizi iyi kandırdım. Seni kaç kez ayarladım ve iki porsiyon yiyecek çalmak için henüz yememiş gibi davrandım. Seni kandırmak o kadar kolaydı ki, 7 yedi ile işaretleriniz bile yardımcı olmadı, sadece kafa karışıklığına neden oldu. Her zaman istediğimi aldım ve her şeyi bana uygun şekilde yaptım, çünkü derinlerde hiçbirinizin bana direnip bir şeyi yasaklayamayacağını biliyordum. Senden bu şefkat ve sevgiden zevk almamın ve kolumdan uzun süre tutulmaktan hoşlanmamamın nedenleri bende vardı. Benim için sahip olduğun kadar sevgiye hiçbir kedi dayanamaz. Her birinizin güzel kokulu, yumuşak, sıcak kürk katmanıma nasıl sarılmak istediğinizi tam olarak biliyorum. Bir zamanlar buna izin vermiş olsaydım, bu günlük hayatın bir parçası olurdu ve sakin olmayı seçip tam ve doğrudan sevgiyi tercih edip onu istediğim gibi göstermeyi tercih ederdim.

IMG_20200804_082305.jpg

Şu anda Talha'yı kontrol ettiğimi ve sevdiğim paket formda öğrendiğim bu satırları Zen güçlerimle ona yazdırdığımı itiraf ettiğim gibi, doğum günümdeki çeşitli hediyeler için de teşekkür olarak şunu söyleyebilirim: Her Yıl Talha'ya bir formda teşekkür ettim. Bir doğum gününde, aniden alışılmadık derecede uzun bir süre yatağına gittiğimde ve ağrı ve kramplar olana kadar orada uyuduğumda, ama bundan o kadar zevk aldı ki, neredeyse hiç kıpırdamadı çünkü kendimi yapmamdan korkuyordu en küçük hareketiyle uzaklaşın. Bu yüzden uzun bir süre sonra, benim yüzümden kalıcı bir zarar görmesin diye onu korumak için tek başıma oradan ayrıldım. Başka bir doğum gününde, ben gitmeden uzun süre yatağımda kalmasına izin verdim çünkü genellikle her zaman çok fazla alana ve dolayısıyla kendi yatağıma ihtiyacım vardı. Belki de her gece tatlı 6-7 kilo ile üzerinizde yatsam ve hareket edemezseniz uzun vadede ne kadar stresli olabileceğini bilemezsiniz. Sadece seni korumak ve hayal edemeyeceğin acılardan kurtulmak istedim. Çoğu zaman, Talha'ya tam olarak doğum gününde ve genellikle her gün bütün gün yatağın altına saklandığım son gününde özel bir eylemi veya davranışı açıklardım. Ama o gün onu tam doğum saatinde (Azize ile birlikte) 8:40 tebrik eden bendim.
Sabah pasta ve şarkı söyleyerek kutlanmasını da kaçırmak istemedim. Gücümü topladım, kalktım ve oturma odasına gittim, güzel gözlerimle mesajımı ona gönderdim ve sonra da işimi yaptığım için odaya geri dönmek zorunda kaldım. Akşam yine aynı oyun oynandı, bütün gün yatağın altına saklanmak zorunda kalsam da kaçıramadım ve oradaki herkesi tebrik etmek için zamanında oradaydım. Odaya sevgi ve neşe kattı ve sonra sevgili Talha'ya son kez, ihtiyacı olmasa bile, sonsuza dek sürecek çok özel bir bağ kurduğumuzun onurlu kanıtı sundu. İnsan dünyasında çok küçüğüm ama pek çok kalpte çok büyük bir yerim var. Kimin beni sevebileceği önemli değil. Kedi fobisi olan korkmuş insanlar bile sakin tavrım ve sevimli kişiliğim sayesinde çok zaman ve sabırla daha iyi öğretildi. Talha, büyük bir sabır ve dikkatle, daha fazla kapının çarpmamasını sağladı. Ya da her Kellog yaptığında ve kulağa kuru yiyecek gibi geliyordu, şimdi mutfak kapısını açarsa, orada oturup bakıp şöyle diyeceğimi biliyordu, peki ya ben? Kellog'larım nerede? Hep paylaşırdık, aynı Kellogger kasesinden süt içirdik. Bir keresinde aşık gibi aynı spagettiyi çektik ve birbirimizi öptük. Lisans tezini yazarken neden 1.0 aldığını düşünüyorsunuz? Pastanın kremasını mühürleyen tuş vuruşlarımdı. Tuş vuruşlarından bahsetmişken, piyano becerilerimi nasıl gösterdiğime dair pek çok kayıt var. Müzik olarak çok yetenekliyim, beni arabada veterinere götüren herkes bunu biliyor. Beyoncé'nin Halo'suyla birlikte şarkı söylemeyi severim, ama sadece miyavımın tam olarak uyduğu tek noktada. Sadece şarkı söylemeyi sevmiyorum, hayır, Talha ile yakalamaca oynamak da benim için büyük bir zevkti, beni yakalama şansı olmasa bile, çünkü saniyeler içinde o kadar kolay geçemediği sandalyeler ve masalar arasında yürüdüm, bizimdi. Her ikisi de, birbiri ardına bir odaya koşup sonra diğerine geri dönerek nefes nefese kalmaktan hala çok eğlendiler. Yaş ilerledikçe ilgi azalıncaya kadar ip, balon, sabun köpüğü veya küçük kuşlarla birçok farklı oyun oynadık. Yine de Talha'nın beni yeni bir şeyle oynamaya ikna etmeye çalıştığını unutmuyorum. Çoğunlukla ikramlar kullandı ve beni eşi benzeri olmayan bir avcı olarak eğitti. Kimsenin beni beklemediği kapılarda veya dolaplarda bir ninja gibiydim. Zıplama performansım muazzamdı. Talha, diğer kedilerin muameleyi yakalarken verdiği tepkiyi test ederken, tepkime, hızıma ve hassasiyetime uyamadıklarını sık sık fark etti. Bir kaleci gibi, balkonumuzun düz çizgisindeki bir serçe gibi, havada ikramlar aldım.
Talha'nın Safaa ile eve geldiği günü hiç unutmadım ve ikisi de bu sefer her zamanki gibi neden resepsiyon kapısına koşmadığımı merak ettiler. O gün bir sürprizim vardı. Kısa bir süre sonra ağzımda bir serçeyle içeri girdim ve yakaladıklarımı ve hediyemi gururla sundum. Göstermem gerekiyordu ve onunla odasına girdim ve ağzımdaki kuşla ona baktım ve harika bir andı. Sonra ikisi de neden o gün selamlama yapılmadığını anladı, daha ziyade beklenmedik bir sürpriz oldu. Sadece serçelerle oynamak istedim, sonra her şey bozuldu ve içgüdülerim devreye girdi. O zaman merhamet bilmiyordum. Avım benim avımdı. Ben kurnaz bir kara panterim ve merhamet bilmiyorum. Bir noktada, sinekler ve güveler artık yeterince heyecan verici ve yakalanması çok kolay değildi. Talha ve ben bir rüya takımıyız. Her zaman birbirimizi tanıyorduk ve neredeyse hep aynı odadaydık. Birisi başka bir odaya giderse, birinin davayı takip etmesi uzun sürmedi. İkimiz de biliyorduk ki çay ve bisküvi olduğunda içimizdeki kalpler açıldı ve gözlerimiz büyüdü. Spekuloları, krepleri ve hatta Annenin bizim için yaptığı pastayı yemeyi sevdik. Pek çok farklı türde yemek deneyebildiğim ve kendim için en sevdiğim şeyleri keşfedebildiğim için mutluyum. Örneğin cips gibi. Benim gibi cips seven kedileri tanıyor musun? Zor günlerimde bile hemen hemen her şeyden vazgeçip hiçbir şey yemediğimde cipslere karşı koyamadım ve son kez cips yedim ve sıvama yaparken o tatlı sesi çıkardım. Benim çok özel bir kedi olduğumu biliyor musun? Talha tam olarak neden bahsettiğimi biliyor. Kedilerin bir şeyleri 16 dakikaya kadar ve bir ömür boyu hatırlamak istedikleri şeyleri hatırlayabildiğini söylüyorlar. Talha yurtdışından her döndüğünde, bazen 6 ay sonra, bazen bir yıl sonra, onu hissettim ve kapıya koştum, yine de banyodaki geleneği bir yemek kasesiyle ve diğer her şeyi biliyordum. Ben mükemmelliği o kadar mükemmel olan akşamdan kalma tipiyim ki mükemmelliğimi tarif ederken bile insanlar üzerinde asla kaybolmayan belirli bir baskı var. Beni tarif etmeye hazır bir metin yok. Yazar, son cümleyi, son noktayı koymuş olsa bile, uzun süredir hiçbir şeyin bitmediğini ve görünmeyen bir eksikliğin onu üzdüğünü bilir. Son bir kez kortizonun etkisi altındaki tüm uzmanlıklarımı gösterdim.

IMG-20201024-WA0008.jpg

Son bir kez Talha'yı bir sabah tamamen beklenmedik bir şekilde sırtüstü yukarı çıkıp onu uyandırarak ve yumuşak yanaklarımı ona bastırarak saf sevgiyle uyandırdım. O anda Talha'nın sabah 5'te ne kadar mutlu ve aniden uyandığını hissettim, dikkat edin. Kedi sarayıma son kez tırmandım. Son bir kez paket formunu sundum. Son kez yemek masasından yiyecekleri, yanında özel türümle tırmaladım. Son bir kez yüksek sesle ve çok uzun bir süre boyunca Talha'yı bir şifa enerjisi deposu ile doldurup yokluğumu daha kolay atlatmak için mırıldandım. Pençemi son bir kez eline koydum. Çünkü çok güzel ve iki kez dokunaklıydı. En sevdiğim şarkı Halo'yu son kez arabada kucağında dinledim. Son kez Talha'ya bu kadar özel gözlerle baktım ve hakkımızda her şeyi anlatan özel bir bakış fırlattım. Talha'nın kollarında bir kez ve son kez tam güvenlik ve huzur içinde uyuyakaldım. 24.10.2020


Karamelin en sevdiği sarkisi

Leylifer - kedi, bir mutluluk kaynagi

IMG-20180919-WA0055.jpeg

Onlar evlerimizde sadece bir kedi degildi
Onlar evlatti candi, onlar biz disardayken özlediklerimiz, eve kosa kosa dönme sebeplerimiz..
Onlar bize Allahin kucuk ama cok kiymetli emanetleri, onlar bizim mutluluk kaynaklarimiz..
Kedim diye anlatirken arkadasima, yuregimin hemen evde olup kucagima almak istemesi, azcik uzak kalsam deli gibi özlemesi.. Yaratilisina hayran oldugum, kulaklarin hareketine hasta oldugum, mirildanisi en guzel sarki, tuyleri dunyanin en guzel ipeginden daha yumusak..
Insanin kalbinde dalga dalga merhametin sevginin askin her gun artarak cogalmasina neden olan guzel kediler.. sizi yaratan Allaha sukurler olsun..

Feride (alinti) - CENNETTEN BİR KEDİ MEKTUBU

beni sahiplen @haysev

IMG_20181212_155120.jpg

Benim için ağlama.. Siğınmak için bana bir ev verdin, bana yiyecek verdin ve her şeyden önemlisi bana sevgini verdin. lstediğim son şey, benim için aci çektiğini görmek. Şimdi seninle değilim ve asla seni üzgün görmek istemiyorum. Umarım beni düşündüğünde, gülümsersin ve bu seni mutlu eder. Paylaştiğımız güzel günleri, sevgi dolu anlarımızı, oyunlarımızı hatırlamanı istiyorum. Eğer seni hayal kırıkliğına uğrattıysam ya da kötü davrandıysam beni affet, özür dilerim. Ve lütfen oyuncaklarimi, yatağımI ve eşyalarımı atma. Çünkü bu dünyada yalnız, mutsuz ve şefkate muhtaç yaşayan birçok başka kedi var. HayIr, söyleme.. Daha fazla hayvan istemediğini söyleme. Bu seninle geçirdiğim zamanın, seni mutlu etmediğini düşünmeme neden olur. Lütfen benim ölümüm boşuna olmasın. Bir başkası için şans olsun. Ve arkadaşlığının ne kadar harika olduğunu bilsin. Sevgiyi keşfetsin sende. Benim ölümüm boşuna değil. Lütfen üzülme. Ben üzülmüyorum.. Çünkü beni kalbinin en özel yerinde sakladığını biliyorum.
#kedin

Meryem - Karamele bir mektup

00000IMG_00000_BURST20200801080805566_COVER.jpg

PXL_20201028_065829215.MP.jpg

PXL_20201028_065857243.MP.jpg

Karamel, sen hep yanımdaydin. Seninle hergün uyanmak mucizeydi. Sen kara günleri iyi günlere eristiriyordun.

Bir kere benim dişim çok ağriyordu, Annem bana inanmiyordu, sen ama yanıma

geldin. Cünkü sen biliyordun yanima gelince annemde bilir doğru söyledimi.
Her an seninle çok güzel.

Sen yemeği severdin, bize çekmişsin bizimle büyüden . Hemde avocadoyu çok severdin.
Sensiz yapamicam düsünüyordum, ama sen bana o gücü verdin ❤️

Biz sadece mutfakta sütü elimize alinca, Furkanin odasindan bile duyardin ve hemen koşardin ve miaulamaya başlardin.

Seni acayip özlicem, senin tirmanamani ve önemli kağitlarimi yırtmanı.

WhatsApp Image 2020-10-28 at 08.36.21.jpeg

Sana bir kere bile kızgın olmadim, sevgi okadar büyük, ve sen okadar tatlısın hiç kimse sana kızamaz.

IMG_20161210_095249.jpg

Senin Characterini çok seviyorum, başka kedileri sevince ondan sonra seni, inanki sen gibi

hiçbir kedi olamaz, sen çok akilli bir kedisin, her hareketini çok seviyorum.
Seni ararken bile anladım ne akıllı olduğunu aşkim benim.
Senden okadar çok hatırlıcam anlar gelecek ve her bir an onu defterime yazıcam, seni hiç unutmicam.

Azize - Karamel

IMG-20171029-WA0006.jpg

Almancadan tercüme edilmis versiyon:

Hikaye sen ve kız kardeşinle başladı. Maalesef, yollarınız erken ayrıldı, yakında bizim olacak.
Artık apartman dairesinde dolaşmayacağınızı düşündüğümde bunalmış ve boş hissediyorum.
Laminat üzerindeki pençeleriniz artık gelişinizi bildirmeyecektir.
Evimde karanlıkta ve yalnızken, sizden duyduğum sesleri izleyemiyorum.
Varlığınızla bize bir koruma ve güvenlik hissi verdiniz.
Sizin sayenizde birçok insan kedi korkusunun üstesinden geldi ve kedileri sevmeye başladı.

Birlikte büyüdük ve her zaman çok benzer olduğumuzu ve birbirimizle yakın bir bağımız (siyah saç) olduğunu hissettim.
Benim için küçük bir kardeş gibiydin ve gitmeme izin vermek hepimiz için daha zor.

Sakinleştirici mırıldanmanızla, kedinizin pişmanlığıyla ve bize sunduğunuz yakınlıkla hayatımızı zenginleştirdiğiniz için son derece minnettarız.
12 yıldır tek bir kelime söylememiş olsanız bile, tüm düşüncelerimi ve duygularımı biliyormuşsunuz gibi geliyor.
Kürkünün güneşte ne kadar güzel parladığını her zaman hatırlamak isterim (aşky ateş kalp).

IMG_20161231_123731.jpg

Kürkün diğer kedi kadar eşsiz ve yumuşak.

Bahçeyi ve çevresini keşfedemediğiniz için üzgünüm ama umarım hayatınızı olabildiğince konforlu hale getirmişizdir.

Aşkyheit'inizi deneyimleme şansımız olduğu için çok mutluyum ve hayatımızı olumlu yönde değiştirdiğinizi bilmenizi istiyorum.

Bir aile üyesi olarak böylesine harika ve zeki bir kediye sahip olmaktan gurur duyuyoruz.

Sizi karamel seviyoruz ve umarım bir gün bize verdiğiniz tüm güzel anlarda acıyı yener ve gülümseriz. Hayatlarımızı neşe ve mutlulukla doldurmanıza sevindim ❤️
Her zaman kalbimizin derinliklerine demirleneceksiniz.
Seni özleyeceğim 🥺

Züleyha - Geceden daha güzel

IMG_20190328_063512.jpg

Almancadan tercüme edilmis versiyon:

Gece gökyüzünün ve soğuk yerlerin resimleri bana güneş batisindan veya sahillerden daha güzel geliyor
Bana göre kapkara Evren, parlak güneşten daha sarhoş edici
Koyu renkleri gördüğümde sıcaklık ve sığınak hissediyorum
Şimdi anlıyorum, sebebi sensin
Gecelerden daha güzelsin
Karamel

IMG_20190328_062741.jpg

Seni düşündüğümde şartsiz sevgiyi duyuyorum
Senin herşeyini seviyorum
Mırıldanı, elim kafanı dokunduğu an
Yürüyüşün, düşünülmüş ve zarif
Bakışların, tehlikeli ama aynı zamanda sevgi dolu
Karakterin, tahmin edilemez ama yinede alışık
Sevgini sadece bize gösterdin, baskalara degil
Yinede her zaman açıcı bir nezaket yayıyorsun
Bizi kelimeler olmadan anlıyorsun
Biz aynıyız
Bir daha asla senin varliğin gibi mutluluk eden birşey olmayacağını bilmek, çok bunaltyor beni
Ama bu derin aşk çok güzel bir duygu ve sonsuza kadar doldurulamayacak şekilde bende parlayacak
Seni düşünüyorum
Her an
Yerde siyah buruşuk kiyafet gördüğümde
Mutfaktaki çekmecelerinden birini açtığımda
Cips yediğimde, aslında her hangi birşey yediğimde, çünkü sen her şeyi yemek isterdin
Yorucu bir günden sonra, sana nasıl sarılacağımi ve her şey tekrar yoluna girecek düşündüğümde
Laminat zeminde pençelerini şimdiden bile özlüyorum kendini geri çektikten beri
Kapıda selamın
Yemek yemek istediğin için mırıldanmanın ile biraz zorlayıcı miyavlaman karışımını
Aç olduğun için bizi uyandıracak yeni ve becerikli yöntemlerini
Yatağın altındaki acayip tatli siyah paketi de özlemeyi düşüncesi, içimi parçalıyor
Söyleyin bana, bir aileye nasil bu kadar iyi uyan, olmayan bir boşluğa , boşluluk birakan MÜKEMMEL bir varlık olabilir?
Korkarım ki evimiz artık soğuk olacak, sen tontìş gibi dolaşmayinca
Ama hatırlarım ki yattığn yeri hep sıcacık bırakırdın.
Şimdi bize birlikte dertlenmeyi , gözyaşlarını serbest bırakmayı, duyu göstermeyi öğretiyorsun.
Hayatımıza geldin bize güzelliğiniz ve sözsüz zekayi ve mükemmelliğin anlamini öğrettin
Bizden neden bu kadar erken gittiģini daha anlamadım, ama bunun iyi bir nedeni olacak, bizi hiç bir zaman üzgün göremestin.
Seni seviyorum karamel, seni seviyorum

Faruk - Karamel, ilham kaynağımız

IMG_5740.JPG

Ağlamadan ayrılık olmaz
Hatıralar uslu durmaz
Kalanlar gideni gönlünde taşır

Sesi gibi tazecik,
tadi tad karamelcik,
mini mini patileriyle,
nice Gönüllere vardi,
tatli bakislarini sevmeli,
Gözleri derya degil yesil
gerisi kapkara
istersen kara olmayan yer ara
ama varya
ugurlu bu kara kedi
ne kadar karaysa
kalbi o kadar renkli...

kafa tutmuyor artik aşka mel kara mel
sadece sessizce miauliyor
bahsedercesine asktan

karanlik günler geliyor karamel
Kara kara düşündürüyor
Aşk sen bize hic yük olmadin
Sadece Ask ve asky senin hakkinda
herseyin, kara-ninda ak-kinda
Karanliginda, Aydinliginda
ask oldugunu gösterdin

kafa tutmuyor artik aşka mel kara mel
sadece sessizce miauliyor
bahsedercesine asktan

PXL_20201021_112636978.MP.jpg

Almancadan tercüme edilmis versiyon:Bu Günün geleceğini biliyordum
çokdandır, ama değerlendirdimmi?
Karamelin kayıp olduğu gün farkına vardım
ağlamışlar, benim sevgili kardeşlerim
Neyse ki onu tekrar bulmuşlardı
neden kaçmıştın o gün?

bu hayatın iki yüzünümü göstermek istedin?
Herkes seni nasıl seviyor
kalblerde taht kuruyorsun
Güzelliğin, karanlığın, karanlıkta mırıldaman
ah şu kara gecenin sırları
içindeki nur ışığın nasıl o masum gözlerinde yansıyor
bir de ışığın gölgeli tarafı yokmu
hani insanin ağlatan o karanlık
hani Işığın söndüğü an
sanki ne varsa kaybolduğu zaman
artık aramızda olmadığın zaman
O Işığın güzelliği gösterdiği an
bilirsin Işık güzellige meyillidir
ama karanlıktan habersiz
o kendidir
aynı zamanda gölgesinide vuran
işte budur
siyah ve beyazın birleştiği an
Güzel hatıralarımız var evet, ama geçecekmi geriye kalan yaralar?
kahrolsun göremiyoruz
hayatın oyununa geliyoruz
o ışık Baştan hiç saçmasamıydı nurunu?
Karanlığı aydınlatmasamiydi, renkli harikalar sergilemesemiydi önümüze ?
dahamı iyi olurdu?
Gece ve gündüz
ah ayrilamaz bi ikili bunlar

ama lanet olsun nefret ediyoruz
gitmene izin vermeyi
gözyaşları bile yavaş yavaş geçiyor
yanaklarımızın üzerinden
çünkü onlar güzeller, çünkü onlar güzelliğe saygı duyuyorlar
seninle güldüğümüz günlerde doğdular o yaşlar
ölüm ve yaşam arasında düşününce aklim duruyor
taraflar arasinda sarsılıyorum, içim yaniyor
niye böyle zor? hayat bizi niye yoruyor?
böylemi olmalı? neden bizi zorluyor?
taş kadar soğuk, buz kadar sert
kan kadar sıcak, kar kadar hassas
bir o yana bir bu yana
bazen çarpar, bazen oksar
tam sıcacık dönmüşken, alır,
yine sensiz birakır.

bizi terk etmek zorunda mısın
Ah Karam, yine dövüşsek ya, varmisin?
bana hayatı takdir etmeyi göster
acele etmeden keskin anlari
beni tırmala ac derin yaralari
akit kanimi dolu dolu
Yara izleri kalacağini biliyorum
tenimde değil, içimde
Yolu yok, kimse gecemez önüne
bundan büyük aci olamaz
bilmek, seni göremiceğimi
seni özliceğimi
eve döndüğümde kapıyı açtığımda
ve fark ediceğimi
sadece bir anı kaldığını
Sadece acıtıyor bu anı, etmiyor tatmin kimseyi
herşeyin ilacı olan şu zaman
unutmakmi? solan anılarmi?
aşkın azalması maziye karışmasımı?
Aklım almıyor, lütfen dur.
Senin için sonsuza kadar ağlamalımi?
sonsuza kadar biraksammı kendimi,
biraksammı kedere tasısın beni?

mırlayarak sanki öyle olurmu diyorsun
konuşabilseydin
Kulağımda ürkek nazik miyavın
sonra bana tatlı yukarı doğru bakışın
bana bunları söylüyor sanki
öyle hayal ediyorum
bırakma zamanı
aşkın solması değil bu
ama ayrılmanın acısı

Hayat ve Kaderin bize verdiği
artık geçmiş anlarin hatrına
aşk içinde hayata devam et
Hayata aşk ile devam et
aşkım, yaşa hayatına devam et
allahın güzel zatı sıfatlarına şükrederek
az kaldı Karanlık çok yakında,
parlak siyah yanan ışığım
sana teşekkür ederim
aşkının tadıda tatlı adın gibi
seni unutmayacağız
teşekkür ederim karamel, ilham kaynağımız

Safaa - Sonsuza dek cennetlik

MVIMG_20190903_164914.jpg


Halo - Safeely

Beni her seferinde hatırlayacaksın, evinin girişine geleceksin ve ben artık seni beklemiyorum

Bir arkadaşa ihtiyacın olduğunda beni hatırlayacaksın ve seni dinlemek için burada değilim

Gecenin bir yarısı uyandığın zaman beni hatırlayacaksın ve ben seni kucaklamak için orada değilim

Bir kediye dokunduğunda beni hatırlayacaksın ve senin için mırıldanan ben değilim

Hepimizin sonsuza dek sürmesini dilediğimiz tüm bu harika anılar.

Dün senin çatının altında yaşıyordum, ama bugün her şeyin sağlayıcısı olan kaynağın kollarında kestiriyorum. Allah

Ölüm bizi sonlandırmaz, ölüm bizi dönüştürmeye gelir, bizi başka bir boyuta götürür, buna cennet denir.

Öyleyse lütfen beni hatırladığınızda, güvende, özgür, sevildiğim ve önemsendiğimi bilin

Yeşil güzel yerde zıpladığımı hayal et, melek kanatlarımla uçtuğumu hayal et, güneş ışınlarının altında tanrının lütfuyla uyuduğumu hayal et

Sen benim ailemdin ve sen her zaman olacaksın, ta ki ben yine varlığın bu diğer tarafında

Hepinize kalbinizi açtığınız için teşekkür ederim, hepinize beni önemsediğiniz ve sevdiğiniz için teşekkür ederim,
seni sonsuza kadar seveceğim

H2
H3
H4
3 columns
2 columns
1 column
Join the conversation now
Ecency