Зашто Стимит а не Фејсбук (први део)

Tekst br 14.jpg


Ово је превод оригиналног енглеског текста, који је послала корисница @stellabelle

Original text by @stellabelle


Стелабел: Шест разлога зашто сам остала на Steemit-у уместо да се вратим на Фејсбук

Размишљала сам о разлозима због којих се стално враћам на Steemit уместо да се вратим Фејсбуку, и сузила сам листу на шест одређених разлога.

Неки од мојих пријатеља напустили су Стимит, али ја нисам нити то намеравам. Признајем да сам пре неколико месеци изгубила поверење пошто су у мени преовладали сумње и страхови. Главни разлог за сумњу било је осећање да развојни тим не види утицај алгоритма који жестоко фаворизује оне са огромном снагом. Њихова неактивност по овом питању изазвала је невероватну фрустрацију, и чак сам почела да доводим у питање њихову способност опажања реалности. Али сад се драстична разлика у моћи разматра веома критички и у томе лежи моја нада да ће развојни тим убрзо учинити нешто по том питању. Али ништа од тога заправо не објашњава зашто се нисам вратила Фејсбуку. Могло ми је одавно прекипети због Стимитовог незграпног екосистема, и могла сам давно отићи. Али нисам.

Ево шест разлога због којих настављам овде:

1. СТИМИТ НЕ ПРОДАЈЕ МОЈЕ ЛИЧНЕ ПОДАТКЕ

Стимит тренутно не подржава рекламе. То значи да Steemit, Inc. не прикупља моје личне податке и потом их продаје трећим лицима. Немам појма хоће ли рекламирање постати део Стимитове будућности, али тренутно не постоји. Из тог разлога осећам се сасвим другачије на Стимиту него на Фејсбуку. Осећам као да се налазим у мањем свету, али оном који не покушава стално да отме мој број телефона или податке. Такође ми се допада што на Стимиту не морамо користити своје право име. Нисте принуђени да откријете свој идентитет. Тако је било у раним данима Интернета, а тад ми се допадала слобода избора да користим псеудоним.

2. МОГУ ДА ИЗРАЗИМ СВОЈЕ МИШЉЕЊЕ О УПРАВЉАЊУ СТИМИТОМ

Чак и уколико развојни тим Стимита не прихвата моје идеје, сама могућност да изразим своје мишљење око управљања Стимитом јесте позитивна и нешто је што на Фејсбуку не могу да учиним.

Замислите да сте међу првима који су се пријавили на Фејсбук и да треба да дате своје мишљење о томе којим путем је Фејсбук кренуо. Замислите да сте имали прилику за директан разговор са Цукербергом око будућих унапређења и алата које треба уградити. Зар не би било бизарно да будете укључени у разговор?

Е, па, на Стимиту је сасвим нормално да корисници изражавају своје мишљење, истичу мане, предлажу алтернативне идеје и долазе до решења проблема која проистичу из самог Стимита. Постоји на Стимиту самоуправни аспект који је потпуно отсутан са Фејсбука. Кад сам на Фејсбуку имам преовлађујуће осећање да се налазим у забавишту где ми за ручак деле лизалице и где сам размажена стварима које ми уопште не требају. Кад сам на Стимиту, осећам потребу да размишљам и да нађем начин како да допринесем. И да, и ја имам предност као рани усвојилац, али тренутно немам пријатеље међу китовима који дају глас на сваку моју поруку, тако да морам веома стратешки да размишљам о ономе што ћу написати и о ефикасном утрошку своје енергије.

Постоји на Стимиту компонента свести које опет уопште нема на Фејсбуку. Али исто тако постоји и борба налик игри Дарвинијанског опстанка најспособнијих, која брзо може и да одбије људе.

3. МНОГО ЈЕ ФУТУРИСТИЧКЕ ТЕХНОЛОГИЈЕ У УПОТРЕБИ

Мислим да ме можете окривити што олако схватам сву ту футуристичку технологију изграђену за кориснике на Стимиту.

Чињеница је да сам током последњих 8 месеци овде активно радила у оквиру децентрализоване аутономне компаније, или скраћено ДАК. Награде у дигиталној готовини добијала сам не од централног ауторитета као што је директор или традиционална компанија, већ од програма с којим имају посла и други људи. Имала сам велику срећу што сам открила Стимит 4 месеца пошто је покренут. Никад нисам имала разговор за посао нити сам икад срела шефа, али на Стимиту радим сваки дан. Шашаво, зар не? Претпостављам да ни већина корисника Стимита неће моћи да разуме овако радикалну идеју. Али после 8 месеци искуства у оваквој реалности и много новонаученог о томе како функционише блокчеин, прилично сам уверена да ће се рад у будућности одвијати овако.

Ја на све гледам као на инвестицију у времену и новцу. За мене, време је новац, тако да сваког дана размишљам о томе како да усмерим енергију на стварање новца. Тренутно Стимит ме и даље учи новим стварима, тако да остајем овде. Ако би стагнирао или кренуо у смеру противном мојим уврењима, отишла бих. Засад се то није десило.

И новчаник у оквиру Стимита је револуционаран.

Дигитални новац, Стим (Steem), могу да шаљем било коме на планети и он стиже готово тренутно без икакве накнаде. Кад сте последњи пут покушали да пошаљете новац свом пријатељу у Кенији? Вероватно бисте морали да платите дебелу провизију за тако нешто. Преко Стимита можете послати дигитални новац било где на Земљи без провизија у секундама. Звучи лудо, зар не? Потпуно сам се навикла на ово током последњих 8 месеци употребе. Али ономе ко је развио ову технологију, биле су потребне године. Ми не примећујемо муке и главобоље у оквиру технологије новчаника, јер он функционише без грешке.

Други аспект Стимита јесте чињеница да у оквиру њега постоји јака заједница људи који раде на развоју. Овде сам дошла до огромне количине информација које сумњам да бих могла стећи на било ком другом месту. Такође сам била сведок како неки програмери помажу млађим ученицима који тек уче да програмирају. Све ово дешава се на блог страницама Стимита, а такве ствари никад раније нисам видела на Фејсбуку. Исто тако била сам сведок како је @ned, директор Стимита, допринео средствима да помогне да млади ученик @aidancloquell купи рачунар како би научио да програмира. Лепо је овде гледати његов напредак.

4. ИМАМ ПРИЛИКУ ДА ПРЕТВОРИМ СВОЈУ КРЕАТИВНУ ЕНЕРГИЈУ У ОДРЕЂЕНУ СВОТУ НОВЦА

Истина је да је тренутно прилично тешко зарадити пристојну своту новца на Стимиту.

За неке људе то може бити и немогуће. Стицање угледа на Стимиту јесте дуг и мукотрпан процес за који многи људи једноставно нису створени. Нећу да вам ту реалност увијам у целофан. Или ћете водити блог зато што то волите и не можете томе одолети, или ћете брзо одустати. Ја пишем и стварам зато што не могу другачије. То је за мене као болест. Неке од мојих порука су праве бомбе. Понекад проведем по 14 сати правећи видео за који се само шачица људи потруди око гледања. То је разочаравајуће, али ја настављам. Имам шта да кажем и много видео-записа да направим. Осећам се као да тек почињем. Исто тако, већ сам уложила много времена (које је претворено у Стим), и не видим лак начин да се одрекнем те инвестиције у времену и новцу.

Чињеница да никад нисам морала да идем на разговор за посао, а притом сам ипак могла да претворим своју дигиталну енергију у готовину, јесте сан који ме не пушта. Мислим да ми је требало осам месеци како бих заиста почела да ценим и болје разумем технологију на којој се заснива Стим, и како она може да промени живот у будућности.

5. МОГУ ДА ПОМОГНЕМ ПОДРЖАВАЈУЋИ ДРУГЕ УМЕТНИКЕ И ПИСЦЕ

Иако немам статус кита, кад дам глас на нечији текст, могу да видим како бројке расту у њиховој награди.

Заиста је велико осећање задовољства кад видим да бројеви расту на мој притисак тастера. И мислим да, кад више људи искусе ово осећање с поправљањем алгоритма (овде сам послала предлог који подржавам), више ће њих имати здраво искуство на Стимиту. Како сад стоје ствари, ментално оптерећење изазвано сталним изостајањем видљивог резултата кад неком дате глас, постаје депресивно. Експериментисала сам са алтернативним налогом као бих искусила осећање да мој глас не значи ништа. Депресивно је. Сумњам да би просечна особа могла ово дуго да трпи.

Али ја, изгледа, спадам у срећну мањину, јер мој глас можр да подигне исплату другима. Али као свако људско биће, осећам да мала тежина мог гласа није довољна, и наравно, желела бих да он значи више. Ако нико други није гласао за поруку, све што ја могу да додам је око 7 центи. Увек је неко испред мене.

6. ИМАМ ПРИЛИКУ ДА ИНВЕСТИРАМ У НОВА ПРЕДУЗЕЋА

Обожавам енергију нових предузећа.

Радила сам за једно ново предузеће као текстописац пре неколико година, и било је веома узбудљиво. Никад нисам успела да се отресем тог узбуђења. Са Стимитом и његовим новим лицем Busy.org, ја могу да уложим време да помогнем њихову изградњу. Има тако много пројеката које треба креирати, изградити и сагледати. У овом тренутку помажем у писању неких чланака за Steem Wiki који је направио @someguy123. Такође помажем Steem Gnome пројекат, и обезбеђујем повратне информације бројним људима који су започели сопствене иницијативе. Као додатак овим пројектима, обично пишем и правим нове Steemicide Hotline видео записе који истражују мрачније кутке Стимграда. Да није неколико окорелих обожавалаца Стимицид Хотлајна, можда бих престала да правим те видео записе. Са Стимитом свако може да допринесе било временом или новцем, и да помогне расту платформе. СтимВики плаћа своје дописнике.

Дакле, ако волите екосистем новог предузећа, и ако уживате у изградњи окружења за будућност, треба да се придружите Стимиту.

Ако очекујете да вам све буде уручено на сребрном тањиру, онда ће вас Стимит вероватно разочарати. Али ако знате како да спојите два дела сломљеног, меког метала у чвсту рачву, онда ће вам се вероватно допасти помагање око трансформације будућности Стимита. Ја у томе уживам, чак и током мини-ратова, распада и бесних одлазака. Мислим да бих остала ма шта се десило (очигледно сам управо испила 50 литара антистрес-коле).

Све фотографије са Unsplash.com

PS: Написала сам ово с намером да текст поделим и на другим местима поред Steemit-а. Јавићу овде ако буде одјека.




And here is my addition to this excellent text with relation of Steemit to other social media platforms.

img


H2
H3
H4
3 columns
2 columns
1 column
2 Comments
Ecency