Wyprawa po bimber (October 22 2021)

Jesień w pełni, dni coraz chłodniejsze, więc Grecy przechodzą od picia piwa do mocniejszych trunków.
Żeby sprostać wymaganiom naszych klientów pojechaliśmy uzupełnić nasze zapasy bimbru.

Grecki bimber ( τσίπουρο) pozyskuje się z destylacji wina i jest to bardzo popularny trunek.

Korzystając z bezdeszczowej pogody pojechaliśmy więc do miejscowości Wistonas, czyli cały czas pod górę.

Ponieważ mój osobisty kierowca, jak tylko ruszy to dzielnie brnie do celu, postanowiłam zrobić więcej zdjęć w drodze powrotnej.
Uzgodniliśmy, że jak poklepie męża po ramieniu, to zwolni.

Z góry mieliśmy piękne widoki na położone niżej, po drugiej stronie wzniesienia, miejscowości.

W Wistonas powstaje muzeum wyciskania oliwy z oliwek więc muszę tam pojechać kolejny raz i wtedy powstanie odpowiedni post, również o tamtejszym bimbrze.

W drodze powrotnej, zgodnie z planem, udało mi się zrobić więcej zdjęć. Zjeżdżając w dół mijaliśmy mój ukochany punkt widokowy "χελιδόνι" czyli jaskółka.

Z tego miejsca pięknie widać zatokę Agios Georgios i okoliczne miejscowości a dalej Wyspy Diapantyjskie.

Jakże piękna jest ta panorama w jesiennym oświetleniu.

Poniżej punktu widokowego mijaliśmy miejscowość Prinillas, jedną z najstarszych na wyspie.

Zatrzymaliśmy się na chwilę bo chciałam przyjrzeć się dyskretnie zabudowaniom.

Sporo domów zmieniło właścicieli więc są odnowione ale zostało jeszcze dużo starych zabudowań.

Na górce oczywiście znalazłam kościółek.

Pogoda pogoniła nas szybko do domu. Zjeżdżaliśmy w dół wijącą się wśród gajów oliwnych drogą.

Zdjęcia własne by @grecki-bazar-ewy.


Pierwotnie opublikowano na Grecki Bazar Ewy. Blog na Hive napędzany przez dBlog.

H2
H3
H4
3 columns
2 columns
1 column
11 Comments
Ecency