An architectural gem in the center of Warsaw - St. Alexander's Church / Kościół św. Aleksandra w Warszawie

ale9.jpg

St. Alexander's Church is located on the famous Three Crosses Square, in the very center of Warsaw. This is a Roman Catholic church. It was built in the classical style in the years 1818-1826. I have walked by it many times, and today I had the first time to look inside. See how beautiful it looks there.

Kościół św. Aleksandra znajduje się na słynnym Placu Trzech Krzyży, w samym centrum Warszawy. To kościół rzymskokatolicki. Został zbudowany w stylu klasycystycznym w latach 1818-1826. Przechodziłam obok niego wiele razy, a dzisiaj pierwszy raz miałam okazję zajrzeć do środka. Zobaczcie jak pięknie wygląda od wewnątrz.

ale6a.jpg

ale8.jpg

After entering the church, I noticed a wonderful, gilded altar with a dome with interesting, hexagonal patterns, in the middle of which there are painted flowers. On the main altar, we can also see the image of Christ hanging on the cross.

Po wejściu do kościoła zwróciłam uwagę na cudowny, pozłacany ołtarz z kopułą w ciekawe, heksagonalne wzory, w których środku znajdują się namalowane kwiaty. Na głównym ołtarzu możemy też zobaczyć obraz Chrystusa wiszącego na krzyżu.

ale1a.jpg

When I looked at the ceiling, I saw an even larger dome with lots of bas-reliefs (also in a floral pattern), and in the center there was a round glass through which the light entered the church. In addition, the church had characteristic ancient columns in the Corinthian style.

Gdy spojrzałam na sufit zobaczyłam jeszcze większą kopułę z mnóstwem płaskorzeźb (również w kwiatowy wzór), a po środku znajdowała się okrągła szyba przez którą do kościoła wnikało światło. Oprócz tego w kościele były charakterystyczne antyczne kolumny, w korynckim stylu.

ale2.jpg

I really liked the organ located on the left and right side of the church. Both instruments had a streamlined shape.

Bardzo podobały mi się organy, znajdujące się po lewej i prawej stronie kościoła. Oba instrumenty mieściły się w półokrągłym wykończeniu.

ale4a.jpg

ale3a.jpg

ale5a.jpg

As I walked out behind the church, there were nice pink clouds that created an amazing backdrop for this classicist building.

Gdy wyszłam za kościołem pojawiły się ładne różowe chmury, które tworzyły niesamowite tło dla tego klasycystycznego budynku.

ale0.jpg

ale000.jpg

St. Alexander was destroyed during the bombings during World War II, but later rebuilt and this is how it looks today.

Kościół św. Aleksandra został zniszczony podczas bombardowań w czasie II Wojny Światowej, ale później go odbudowano i tak wyglada współcześnie.

ale000000.jpg

It is very well-kept, inside it looks like it was freshly renovated. I liked it.

Jest bardzo zadbany, w środku wygląda jakby był świeżo po remoncie. Spodobał mi się.

ale0000.jpg

ale00000.jpg

H2
H3
H4
3 columns
2 columns
1 column
6 Comments
Ecency