Старий польський цвинтар у Яворові

P6272873.JPG

Привіт, друзі! Сьогодні я хочу присвятити свій пост відвідинам старого польського цвинтаря у Яворові. Я його декілька разів згадував у свій постах як тло для моїх фотографій комах (а ще кицьки), які в незліченній кількості літали над декоративною рослиною зі сріблястим ворсистим листям, яка тоді активно цвіла. Але не комахи мене, точніше спочатку дружину, привабили зайти туди, а доволі охайний зовнішній вигляд кладовища, особливо центральна доріжка, обсаджена цією декоративною рослиною (потім я загуглив, це виявився чистець візантійський (стахіс шерстистий, заячі вушка)).

@shady вже розповідала зі свого боку про свої спроби пофотографувати цвинтар і про те, як вона налякалася величезних синьокрилих бджіл. То ж вона швиденько, намагаючись не привертати до себе зайвої уваги, "відступила" звідти і наздогнала мене з дітьми на гойдалці біля дитячої поліклініки. Я ж вирішив не пропускати можливість сфотографувати цікавих комах, пішов назад на цвинтар. Про [бджіл-теслярів ](@yetaras/bdzhola-teslyar-xylocopa-valga та інших комах, яких я там сфотографував, я вже згадував, а сьогодні хотів зосередитися на цвинтарі.

P6272882.JPG

Я вирішив пошукати якусь інформацію про цвинтар в інтернеті, проте мало що знайшов. Дізнався лише те, що в 2012 році там було багато старих дерев, а цвинтар був набагато більше занехаяний, викопавши цю інформацію на одному із древніх форумів. Я не знаю, хто зрізав дерева, але чистець, вочевидь, насадили учні полоністичної школи у Яворові. У них на сайті написано, що вони доглядають за старим польським цвинтарем, регулярно там прибираючи. Мабуть і стрічки з кольорами національного польського прапора хтось із них повісив на кам'яні та дерев'яні хрести та пам1ятники.

P6272932.JPG

P6272950.JPG

P6272951.JPG

Доріжка із дрібного щебеню та обсаджена квітучим чистецем виглядає дуже красиво. І хоча поза межами доріжки старі могили потопають у невисоких зелених рослинах, саме доріжка створює відчуття доглянутості та впорядкованості, того, що про цвинтар дбають та не забувають.

P6272928.JPG

P6272930.JPG

P6272933.JPG

Не всі могилі цілі (з тих, що дожили до наших днів) - он статуя без голови, ось розбита надмогильна плита лежить на землі. Але те, що залишилося поляки бережуть, це видно.

P6272953.JPG

P6272956.JPG

Ну і центральним елементом ансамблю цвинтаря є капличка з цегли, не знаю, коли її збудували, виглядає, що пізніше, ніж більшість могил. Але я не підходив близько, то ж не можу стверджувати напевно.

P6272961.JPG

Загалом там тиха та затишна атмосфера і настроює на відповідний лад тих, хто прийшов відвідати своїх далеких предків. Чи просто зайшов, як я.

H2
H3
H4
3 columns
2 columns
1 column
Join the conversation now
Ecency