Divinity in the light - watercolor on paper step by step

20210804_123529.jpg

Divinity in the light

2  0  2 1 
watercolor on paper


Divinity in the light

Hello everyone dear friends and welcome back to my blog. Today I present to you my latest watercolor dedicated to felines. I decided to make a painting in honor of the ancient Egyptian deity called Bastet or Bast.

image.pngsrc

I am of the zodiac sign of the lion and perhaps my passion for felines derives from this, I don't know. Bastet was the goddess of home, cats, women, fertility and births, a woman with a lion's head just like the Sphinx.

image.pngsrc

Bast was regarded as a protective mother but also a terrible avenger. If you declared in a formula that you were Bastet's children you could escape epidemics, it would be useful today in times of Covid :-)

image.pngsrc

Mine is a symbolic representation linked to the divinity of light and to the figure of the feline, lion or cat, you choose.

I leave you some steps of the creative process phase and I send you a lion hug.

Armando.

20210804_114109.jpg

20210804_115649.jpg

20210804_120234.jpg

20210804_123529.jpg
final result

Divinità alla luce

Ciao a tutti cari amici e ben tornati sul mio blog. Oggi vi presento il mio ultimo acquarello dedicato ai felini. Ho deciso di realizzare un dipinto in onore della divinità dell'antico Egitto chiamata Bastet o Bast. Io sono nato nel segno zodiacale del leone e forse da questo deriva la mia passione per i felini, non lo so.

Bastet era la dea della casa, dei gatti, delle donne, della fertilità e delle nascite, una donna con la testa di leone proprio come la Sfinge. Bast era considerata come madre protettiva ma anche una terribile vendicatrice. Se si dichiarava in una formula di essere figli di Bastet si poteva sfuggire alle epidemie, sarebbe utile oggi in tempi di Covid:-)

La mia è una rappresentazione simbolica legata alla divinità della luce e alla figura del felino, leone o gatto scegliete voi. Vi lascio qualche steps della fase del processo creativo e vi mando un abbraccio leonino.

Armando.

H2
H3
H4
3 columns
2 columns
1 column
4 Comments