Fundusz Oszczędnościowy / My personal Savings Fund

Szanowni,a zacni!

(EN version below picture)

Zgodnie z zapowiedzią uruchamiam swój "funduszu oszczędnoścciowy", tak jak wspominałem w swoim poście, z lekkim poślizgiem uruchamiam swoje konto "inwestycyjne". Założenie jakie mi przyświecało to z jednej strony docenienie społeczności poprzez inwestycję w HP, która najpewniej da mniejszy zwrot z inwestycji ale będzie pracować na cała społeczność. Inwestycja w dobro wspólne. Ale z drugiej strony zapewnienie sobie dość ruchomych zysków (wyjście kasy z HBD jest relatywnie szybkie, bez porównania do lokat czy innych zwykłych inwestycji finansowych). Stąd podział inwestycji 50/50. Wydaje mi się że jest to również w pełni zgodne z duchem Hive, w końcu taki jest domyślny podział zysku z postu.

Przejdźmy do konkretów. Zainwestowałem w ten "projekt" 4tys PLN. Uzyskałem 2 810,167 Hive, co wg wyceny z HiveKeychain daje mi 982$, czyli zgodnie z dzisiejszym kursem dolara 3946 zł. Prowizja więc to 64 zł uważam bardzo ładnie, a biorąc pod uwagę kurs gdy kupowałem bitcoina pod ten proces czyli 4,14 to nawet jestem na plusie. Ale trzymajmy się dzisiejszego kursu 4zl za dolara. Będzie to kurs którym będę się posługiwał w kolejnych raportach.
Jak osiągnąłem tak dobry wynik. Trochę pomogło mi robienie "spekulacji", mogłem stracić ale udało się zyskać. Nawet jednak bez spekulacji prowizja byłaby w okolicy 1%. Użyłem przez binance zakupu P2P trafiając na dobrą ofertę. Następnie zauważyłem że cena hive do bitcoina jest raczej spadający ustawiłem zlecenie sprzedaży na troszkę mniejsze od aktualnego i czekałem, udało się w dwóch turach, ale się udało. Ryzyko było małe, zysk sensowny.

Pierwszą testową wypłatę zakładam po osiągnięciu minimum 1025 dolarów wartości konta. Zakładam więc, że za 3 miesiące zrobię pierwszą wypłatę, jak sądzicie uda się? A może już po 2 będę mógł odtrąbić sukces? ;)

Zysk z raportów pozostanie na koncie w zgodzie z założonym podziałem czyli płynny Hive będę wymieniał na HBD i do savings.

With this post i would like to introduce my little financial "project" or maybe more acurate would be to say experiment. Inspired by @Hallmann and @pogarda, I decided to open a "Savings" account alongside my usual writing activity (@sarmaticus).
I invested 4000 PLN in this "project". I obtained 2810,167 Hive, which, according to the valuation from HiveKeychain, gives me $982, or in PLN 3946PLN according to today's dollar exchange rate. So the commission was 64 PLN, I think it's very nice, and considering the exchange rate when I bought bitcoin for this process, i.e. 4.14, I'm even in the black. But let's stick to today's exchange rate of 4PLN per $. This will be the rate I will use in subsequent reports.
How I achieved such a good commission. Doing "speculations" helped me a bit - I could have lost, but I managed to gain a little. Even without speculation, the commission would be around 1-2% with earlier $/PLN rate. I used P2P purchasing via Binance and found a good offer. Then I noticed that the hive price for bitcoin was rather falling from long time. So I set the sell order to be slightly smaller than the current one and waited, it took two rounds to buy all, but it worked. The risk was low, the profit reasonable. If I would like more risk, more speculations, maybe it could be even better, but genearlly i am against such transaction (kind of manipulation, imo it is very close to by unethical).

The invested money was divided in half, 500HBD went to savings, the rest of Hive was powered up to HP. I assumed that even if it would not be ideal in terms of investment, it would be best suited to the spirit of the Hive blockchain.

I like to have the first test withdraw after reaching a minimum of 1025$ in account value. So I assume that in 3 months I will make the first withdraw, do you think it will be successful? Or maybe after 2 months i will be able to declare success? ;) I will test to buy 100PLN Allegro cupon. I think my next goal will be to reach an account value of at least 1200$

The profit from the reports will remain on the account in accordance with the assumed division, i.e. I will exchange the liquid Hive for HBD and swnd to savings.

H2
H3
H4
3 columns
2 columns
1 column
3 Comments
Ecency