Wyświetlacz statystyk YT

Witajcie

Po sukcesie w ostatnim konkursie Akcji Inspiracji postanowiłem spróbować w kolejnym :) Tak więc jest to post konkursowy do Akcja Inspiracja #24: Zrób to sam.

Jak niektórzy już wiedzą działam na YT i obecnie mam pod opieką 3 kanały, pasjonuję się również elektroniką i postanowiłem to wykorzystać. Stworzyłem więc wyświetlacz pokazujący statystyki moich kanałów.

Projekt wygląda skomplikowanie, ale tak naprawdę jest dość prosty, bazuje na płytce NodeMcu posiadającej moduł wi-fi dzięki czemu ma dostęp do internetu, a wszystkie dane wyświetlane są na małym ekraniku oled.
IMG_20210419_125634.jpg

Oprogramowanie powstało w Arduino, jest to świetna platforma dla domowych majsterkowiczów oparta na języku programowania C, na cały ekosystem składa się dedykowane oprogramowanie i cała masa różnego rodzaju płytek prototypowych, mikrokontrolerów i czujników. Wystarczy posiadać podstawową wiedzę z zakresu programowania i można stworzyć praktycznie wszystko :) dużą zaletą Arduino jest również ogromna społeczność, która tworzy genialne projekty i bardzo duża baza bibliotek, które ułatwiają tworzenie aplikacji.

ardu.jpg

Ja w swoim projekcie wykorzystałem jedną z takich gotowych bibliotek, która nazwana jest YoutubeApi, bardzo upraszcza to tworzenie kodu, gdyż jedyne co trzeba zrobić to wygenerować w usłudze GoogleCloud klucz api do naszego konta, na którym posiadamy kanał i znać jego ID, całą resztą zajmuje się biblioteka udostępniając nam funkcje do sprawdzania ilości subskrypcji, wyświetleń itp. Mając już te dane można z nimi zrobić co tylko nam się zamarzy.
IMG_20210419_125903.jpg

Jak wcześniej wspomniałem ja wyświetlam dane na małym ekranie, który pokazuje ilość subskrypcji na poszczególnych kanałach, dla uatrakcyjnienia wszystkiego wyświetlana jest też ikona YT :) Program jest napisany w taki sposób, że statystyki odświeżane są co 1 minutę, jest to ważne ponieważ Api YT blokuje zbyt częste zapytania, a ich ilość jest również limitowana, dlatego częste odświeżanie grozi zablokowaniem dostępu do danych.

W planach mam dalsze rozwijanie projektu, planuję zamianę ekranu na większy i montaż tego w ramce na obraz tak by można to postawić na szafce i jakoś wyglądało :) chcę również dodać kilka funkcjonalności takich jak powiadomienie o wzroście subskrypcji np. poprzez jakieś kolorowe światełko lub sygnał dźwiękowy. Jedynym ograniczeniem jest wyobraźnia :)

Mam nadzieję, że mój pomysł się Wam podoba :)

H2
H3
H4
3 columns
2 columns
1 column
7 Comments
Ecency