Můj první maraton

Jsem absolvoval včera. A to v "domácích" podmínkách, na cca 250 metrovým okruhu a naboso. Protože proč ne?

1630268063421.jpg

Těch důvodů, proč jsem si svůj první maratonský výkon nechal na konec srpna je víc. Zaprvé jsem během druhýho prázdninovýho měsíce hodně zvolnil (během prvních dvou týdnů jsem byl běhat všehovšudy dvakrát a jinej trénink pro mě v podstatě neexistoval). Zadruhé jsem si chtěl vyzkoušet, co to se mnou udělá. A hlavně kolik toho bude třeba vypít a sníst. A zatřetí jsem byl prostě zvědavej, kolik toho dokážu uběhnout (bez klobouku) bos. Takže jsem poprosil @tttweety a pár dalších lidí, jestli by mi nechtěli trochu píchnut se supportem, všechno si připravil a krátce po poledni vyběhl na první z asi 160 kol...

O trase Vám mnohé nepovím. Člověk prostě krouží na "ovále" jako pitomec. Ale upřímně řečeno díky tomu, že se čas od času někdo přišel podívat, hrála muzika a posledních asi 15 kiláků se ke mně přidal jeden parťák, mi to vlastně ani nevadilo. Prvních cca 25 kilometrů uběhlo docela rychle, bez větších problémů a zádrhelů. I čas vypadal víc než slušně. Původně jsem si totiž pro jistotu na celej maraton naplánoval 5 hodin, ale už v půlce bylo jasný, že to bude lepší...

Říká se, že maraton začíná na 35. kilometru a nevim jaká je zkušenost ostatních běžců, ale pro mě to teda platilo stoprocentně. Dost možná to ale bylo daný tím, že nad třicet kilometrů jsem vstupoval zcela do neznáma, neb víc jsem prostě běžecky ještě nikdy neabsolvoval. Naboso jsem si sice byl jistej, že 3-4 hodiny jsem schopen jít a to v různých podmínkách a terénech, ale ono je něco jinýho jít a nebo běžet. Suma sumárum to v posledních kilometrech fakt bolelo. Fyzicky i psychicky. Nemůžu sice říct, že bych si naprosto šáhnul na hranici svých možností, ale za komfortní zónu určitě. Nebyl to zkrátka úplně nejpříjemnější trénink...

1630268063398.jpg

Maraton jsem ale nakonec zvládl v čase 4:20, což považuju ze velmi slušnej čas na tréninkovou jednotku i vzhledem k tomu, že jsem fakt měl co dělat, abych doběhal ztracenou srpnovou kilometráž a za poslední týden mám v nohách zhruba 100 běžeckých kilometrů.

Pár dat pro geeky.

IMG_20210829_222106.jpg
Vystoupaných metrů si nevšímejte

IMG_20210829_222041.jpg
Spálil jsem slušnou porci kalorií

IMG_20210829_222020.jpg
Průměrnej den pro @bucipuci

Screenshot_2021-08-31-16-50-44-183_com.garmin.android.apps.connectmobile.jpg
Nakonec jsem zvládl navýšit i počet naběhnaých kilometrů za měsíc, byť to tentokrát bylo o chlup

A velký díky patří @tttweety, která se o mě během těch necelých čtyř a půl hodin starala a spoluběžci, který na mě posledních několik kilometrů vytrvale mluvil, abych se tolik nezabejval "krájením metrů".

H2
H3
H4
3 columns
2 columns
1 column
22 Comments
Ecency