Middle spotted woodpecker on a pear tree 🍐 / Dzięcioł średni wypatrzony na gruszy

dzięcioł1a.jpg

I did not think that I would take my best photos of a woodpecker among pears :) in a fruit orchard. Many times I saw woodpeckers in the woods, high in the trees, and they mostly flew away before I could photograph them. This time I came across a patient model and my only obstacle were the leaves growing luxuriantly on the tree, but maybe this makes the photos more interesting.

Nie sądziłam, że moje najlepsze zdjęcia zrobię dzięciołowi wśród gruszek :) w owocowym sadzie. Wiele razy widziałam dzięcioły w lesie, wysoko na drzewach i przeważnie odlatywały zanim udało mi się je sfotografować. Tym razem trafiłam na cierpliwego modela i moją jedyną przeszkodą były momentami rosnące bujnie liście na drzewie, ale może dzięki temu zdjęcia są ciekawsze.

dzięcioł2a.jpg

How did I notice this colorful bird? I heard the characteristic sound of woodpeckers hitting a tree with its beak. I looked around and saw no bird. Fortunately, the loud tapping on the tree came back after some time, I heard it close to me, and when I started to look at a pear growing near me, I noticed a woodpecker. At first, he was sitting in such places that you could hardly see him, but at one point he flew onto the trunk and you could see him perfectly there.

Jak zauważyłam tego kolorowego osobnika? Usłyszałam charakterystyczny dla dzięciołów dźwięk uderzania dziobem w drzewo. Rozejrzałam się wokół siebie i nie widziałam żadnego ptaka. Na szczęście donośne stukanie w drzewo po pewnym czasie wróciło, słyszałam je blisko mnie i gdy zaczęłam się przyglądać rosnącej niedaleko mnie gruszy zauważyłam dzięcioła. Najpierw siedział w takich miejscach, że prawie go nie było widać, ale w pewnym momencie wleciał na pień i tam świetnie dało się go zauważyć.

gru2a.jpg

dzięcioł7a.jpg

What does Middle Spotted Woodpecker eat?

Its food is mainly insects (in spring also larvae and pupae), arachnids, and in autumn seeds, especially hazel, oak, and beech. Invertebrates - beetles (adults and larvae), hymenoptera, ants, butterfly caterpillars - are collected from the bark, its hollows, and leaves, or from shallow crevices. Only exceptionally forges the wood to catch the insect directly - most of the time it searches the nooks and crannies in the bark. It happens that it chases insects in flight. He also likes tree juices.
Source: Wikipedia

Czym żywi się dzięcioł średni?

Jego pokarm głównie stanowią owady (wiosną również larwy i poczwarki), pajęczaki, a jesienią nasiona, szczególnie leszczyny, dębu i buka. Bezkręgowce – chrząszcze (dorosłe i larwy), błonkoskrzydłe, mrówki, gąsienice motyli – zbiera z powierzchni korowiny, jej zagłębień i liści lub wyciąga z płytkich szczelin. Tylko wyjątkowo wykuwa drewno, aby bezpośrednio schwytać owada – większość czasu przeszukuje zakamarki w korze. Zdarza się, że ściga owady w locie. Smakują mu też soki drzewne.
Źródło: Wikipedia

dzięcioł8a.jpg

dzięcioł4a.jpg

Usually, I have seen great woodpeckers, so the sight of a middle spotted woodpecker is of great value to me. I really like its coloration - red top and back of the head, black and white plumage on the body, and white dots on the wings. Besides, this species of woodpecker seems to me more fluffy than the great woodpecker.

Zazwyczaj widywałam dzięcioły duże, więc widok dzięcioła średniego ma dla mnie dużą wartość. Bardzo podoba mi się jego ubarwienie - czerwony czubek i tył głowy, bladoróżowe podogonie, biało-czarne upierzenie na ciele i białe kropki na skrzydłach. Poza tym ten gatunek dzięcioła wydaje mi się bardziej puchaty niż dzięcioł duży.

gru1a.jpg

dzięcioł5a.jpg

dzięcioł6a.jpg

Original content by @katiefreespirit
All photos and text (except citations) are my own.

Oryginalna treść autorstwa @katiefreespirit
Wszystkie zdjęcia i tekst (z wyjątkiem cytatów) są moje.

H2
H3
H4
3 columns
2 columns
1 column
16 Comments
Ecency