Polní pych

Polní pych je jednání, při kterém pachatel má "vnikat na uzavřené cizí pozemky nebo odstraňovat cizí ploty, dále na cizích pozemcích prošlapávat cesty, séct trávu, sbírat listí nebo spadané ovoce, vytvářet skládky, používat cizí hospodářské nástroje apod." Píše se s tvrdým, protože prý je odvozen od slova pyšný. Je to pyšné, zpupné jednání bez respektu k majiteli a jeho majetku.

Já se pychu dopustil tím, že jsem vzal kastrol a došel si kousek stranou od cesty natrhat fíky. Omluvou mi budiž to, že toto lahodné ovoce, které u nás prodává Lidl za 5 Kč/kus je tady prakticky bezcenné, něco na úrovni našich planých jablek. Roste to skoro všude, a co neotrhají kolemjdoucí, to většinou spadne a shnije.

Takže jsem si udělal zásobu, a komu z rodiny se zachce něco třeba po jídle zakousnout, sáhne si v apartmánu do ledničky.

A k večeři byly palačinky s jogurtem a čerstvými fíky.

img_0.12243216871829639.jpg

Co se týká místního využití tohoto ovoce, viděl jsem fikovy džem. Čekal bych třeba fíkovici, ale tu jsem nikde neviděl. Existuje "smokva", ale ta se nepálí z kvasu, ale vyrábí se macerováním sušených fíků v alkoholu.

H2
H3
H4
3 columns
2 columns
1 column
3 Comments
Ecency