Ecency Uygulaması Hakkında - Yıllardan Sonra...

Merhaba arkadaşlar,

Bildiğiniz gibi çok uzun aradan sonra @baycan geri döndü. Baycan deyince benim için akan sular duruyor. Dünyanın en iyi kalpli insanı. Her tür zorluğa gülümseyerek bakabilen cesur arkadaşımız. Benim gibi geçimsizle bunca zaman bu kadar iyi anlaşabilen insan sayısı sınırlıdır 😀 Onu buraya dönmeye arkadaşı Canan ikna etmiş. Gidelim, Hive'da ortam güzel, eskiden olduğu gibi sohbetler muhabbetler ederiz, güzel paylaşımlar yaparız demiş geri getirmiş. Bunun için kendisine ayrıca buradan bir kez daha teşekkür etmeyi kendime borç bilirim. Teşekkür ederim @uzercanan ikiniz de harikasınız. Zaten Baycan'ın güzel insanları kendine mıknatıs misali çekme gibi gizli güçleri var. (Evet bu sahip olduğu gizli güçlerinden sadece biri. BTC fiyatını tahmin eden kristal küresinden sonra ikinci sırada)

Sizlere Baycan'ı anlatmaya kalksam bir post yetmez. Hiç durmadan rahat 10 post yazabilirim. Bu yüzden burada kendimi durdurmak ve sadede gelmek istiyorum 🙂 Baycan dün bana Hive üzerinden yorum atıp ecency.com kullanmaya başladığını ve memnun kaldığını yazdı. İlk döndüğünde ona Ecency'i önermiştim. Bu uygulamayı geri dönen veya yeni gelen arkadaşlara genelde öneririm. Uygulamayı beğenince sen en iyisi bu konuyu ayrı bir postta anlat, böylece bilmeyen arkadaşlarımız da öğrenip kullanmaya başlayabilirler dedi. Önceki postlarımda, yorumlarımda zaman zaman Ecency'den bahsettim. Ama ayrı bir postta anlatmamıştım. Bence kesinlikle iyi fikir, bu fikri verdiği için arkadaşıma teşekkür etmek istiyorum.

resim.png

Zaten uygulamanın geliştiricisi @good-karma 'ya da bir süredir Hive üzerinden teşekkür etmek istiyordum. Geçenlerde bir sorunla ilgili kendisine yazdığımda bunun bir bug'dan kaynaklandığını ve kısa sürede ilgileneceğini söyledi. Ben tabii teşekkür ettim ama sanıyorum ki, yapılacaklar listesine alınacak, kodlarla uğraşılacak, günler, haftalar sürecek ve sorun çözülecek. Çünkü kendisi çok yoğun bir insan. Bir Ecency değil, Hive'da witness, aynı zamanda Hivesigner ile ilgileniyor, Hivesearcher ile ilgileniyor... Bir iki saat ya geçti ya geçmedi, sorunu çözdüğünü yazdı. Bunun için kendisine bir kez daha buradan teşekkürlerimi iletip sizlere Ecency'i anlatmaya başlamak istiyorum.

Ecency Nedir, Ne Değildir?

Ecency hakkında yazarken inanılmaz nostaljik anlar yaşıyorum, çünkü bu benim Steem zamanlarında kullandığım ilk steem tabanlı uygulama. O dönemde tabii kıtlık zamanı, dapps falan ne arar, Esteem'i gördüm, deneyip beğenince arkadaşlarıma önerdim, hep beraber kullanmaya başladık. Hatta bir post yazıp uygulama ile ilgili bilgi vermeye çalışmıştım. O zamanlar tabii sadece mobil versiyonu vardı.

Zamanla uygulama geliştirildi, mobil versiyonun yanında Surfer adı altında masaüstü versiyonu da çıktı. Bu versiyonu kullanarak ilk defa eski yazılarımızı editleyebildiğimize sevinmiştik. Blockchainde henüz bu özellik yoktu. 7 günü geçince yazılar değiştirilemiyordu.

Eski güzel günlerdi. Sonrası malum. Hep beraber Hive'a taşınmamız gereken bir durum oluştu. İyi ki Esteem de tüm önemli uygulamalar ve topluluk üyeleriyle birlikte buraya taşındı. Bir süre sonrasında adı "steem" kelimesini içerdiğinden dolayı değişti. (Aslında esteem tek başına güzel bir anlama geliyordu.) Yeni ismi Ecency oldu.

Burada beni en çok sevindiren şey Windows, Android ve iOS versiyonlarının yanı sıra web versiyonun da olmasıydı. Ecency.com sitesi üzerinden tıpkı diğer versiyonlarda olduğu gibi Hive key'lerimizle giriş yapıp işlemlerimizi yapabiliyoruz. Ben normalde en çok bu versiyonu kullanıyorum. İşim gereği laptopımdan çok fazla uzak kalmadığım için bu versiyonun gelmesi benim için güzel sürpriz oldu. Bu yüzden anlatımımı web versiyonu üzerinden yapıyorum. Ama sizler mobil ya da masaüstü versiyonu da kullanabilirsiniz. Hangisi kolayınıza geliyorsa.

Yani, Ecency.com nedir diye soracak olursanız, bu Hive blockchaini kullanan web arayüzü. Tıpkı Hive.blog gibi. Tabii yıllarca aynı arayüzü kullanan insanlar bir anda farklı uygulamaya geçince karışık bulabiliyorlar. Bu çok normal bir durum. Biz buna web literatüründe "bebek ördek sendromu" diyoruz. 🦆 Zamanla ve kullandıkça herkes alışıyor ve artık acemilik çekmiyor.

resim.png

Ecency.com sitesine giriş için Hive şifrelerimizi kullanıyoruz. Posting key ile giriş yapabilirsiniz. Gerekirse sonra farklı işlemleriniz için active key talep edilecektir zaten. Ya da Hivesigner ile giriş yapabilirsiniz.

Ecency'in bir başka güzel tarafı da Hive blockchainine yeni kullanıcılar kazandırması. Eğer şifreniz yoksa "Sign up" linkine tıklayarak yeni kullanıcı oluşturabilirsiniz. Bunun için sadece kullanıcı adı ve e-mail adresi girmeniz yeterlidir. Telefon bilgisi istenmiyor. Burada "Referred user" bölümü var. Yani Ecency'de alt üyelik özelliği var. Arkadaşlarınızı davet ederken sona kendi kullanıcı adınızı yazabilirsiniz. https://ecency.com/signup?referral=kullaniciadiniz Yeni gelenler böylelikle 250 puan kazanırlar size de 100 puan kazandırırlar.

resim.png

Puan mı Dedin? Nedir Bu Puanlar?

Ecency.com üzerindeki aktiviteleriniz için Ecency puanları kazanıyorsunuz. Tabii bu sadece web versiyonu için geçerli değil. Mobil ya da masaüstü versiyonunda da aynısı var. Çeşitli sosyal aktiviteleriniz sizlere puan olarak geri dönüyor. Yani post yazınca, yorum yazınca, oy verince, reblog yapınca... veya sadece kalbiniz atınca ♥️ puanlar kazanmaya başlıyorsunuz. Bu puanları ne için kullandığımızdan az sonra bahsedeceğim. Şunu da eklemek istiyorum. Bu puanlara ileride "Ecency Token" diyeceğiz. Yani Hive'da yeterli altyapı oluştuktan sonra biriken puanlar tokenlara dönüştürülecek. O yüzden şimdiden elinizden geldiğince puan biriktirmenizde yarar var.

resim.png

*Ecency puanlar genel olarak 3 şekilde birikebilir:

  1. Ecency.com, mobil veya masaüstü sitesi üzerinden sosyal aktivitelerde bulunarak.
  2. Ecency wallet kısmından puan satın alarak.
  3. Ecency hesabına HP (Hive Power) delegate ederek.

Bu sonuncuyu biraz daha detaylandırmam gerekirse, @ecency adresine HP delegate ediyorsunuz ve delegate ettiğiniz her 100 HP karşılığında günlük 10 puan kazanıyorsunuz. Ama kazanacağınız bununla sınırlı değil. Ayrıca günlük Hive ödemeleri gönderiliyor. APR hesaplaması yapmadım son günlerde ama geri dönüşler bayağı iyi. Tabii sabit bir rakamdan söz etmek mümkün değil. Çünkü Ecency kürasyon gelirlerinin (curation rewards) tamamını dağıtıyor. Ve küratörler manuel olarak yazıları kontrol edip oy atıyorlar. Bu nedenle rakam her gün değişiyor.

Ne İşimize Yarayacak Bu Puanlar?

Ecency puanları ya da geleceğin tokenlarını biriktirin dedim. İyi de ne yapacağız bunlarla?

Gelecekte, tokena dönüştüklerinde diğer tokenlar gibi alınıp satılabilecek. Şu anda isteyenler satın alabiliyorlar ama satma işlemi henüz yok. Bunun yerine aşağıdakiler yapılabilir.

Ecency Puanlarla Yapılabilecekler:
1. Postlara oy atma (Boost) - Biriktirdiğiniz puanlarla kendi postlarınıza veya beğendiğiniz başka postlara oy attırabilirsiniz. Bunun için yazının yanındaki 3 noktaya tıklayıp Boost'u seçebilirsiniz:

resim.png

2. Postları tanıtma (Promote) - Postumu çok kişi görsün, etkileşim artsın dyorsanız tanıtma seçeneğini tercih edebilirsiniz.

3. Bir arkadaşınıza hediye edebilirsiniz (Gift to someone) - Ben arada birkaç kişiye atıyorum.

resim.png

4. Postlara tip atabilirsiniz (Tip) - Bizde bu tip alışkanlığı yok ne yalan söyleyeyim. Turizm ve hizmet sektörü çalışanlarının alman turistleri sevmeleri boşuna değil yani.

5. Biriktirebilirsiniz - Token olana kadar biriktirip bekletebilirsiniz. Bir alışveriş bağımlısı olarak benim için zor bir seçenek olduğunu itiraf etmeliyim 😀

Gördüğünüz gibi puanlar çok kullanışlı. Onlarla istediğinizi yapabilirsiniz. Özellikle yorum atmayı, sohbet muhabbet etmeyi seven biriyseniz yorumlarınız ve postlarınız için bu arayüzünü kullanıp çok kolay puan biriktirebilirsiniz.

Ecency Hive için çok şey ifade ediyor. Yeni gelen çoğu arkadaşımız hesabını buradan açtı, sonrasında puanları kullanarak hesabını geliştirdi. Ayrıca, bence Ecency sayesinde Hive'da etkileşim artıyor. Etkileşim olmayan soğuk blockchainlerle kıyaslandığında Hive çok iyi durumda şu anda. İnsanlar bazı şeylerin daha yeni farkına varmaya başladılar. Zamanla her şeyin çok daha güzel olacağına inanıyorum.

Bugünlük bu kadar sevgili dostlar. Umarım yazım birilerine faydalı olur. Yorumlarınızı her zaman (konu ne olursa olsun) beklerim. Bu zor günlerde kendinize çok dikkat edin. 🤗 Hoşça kalın.

H2
H3
H4
3 columns
2 columns
1 column
63 Comments
Ecency