Homemade waffles with whipped cream, pineapple and strawberry jam / Domowe gofry z bitą śmietaną, ananasem i dżemem truskawkowym

dogo1a.jpg

In moments like today, I know with certainty that the waffle iron was one of the most successful purchases in my kitchen. In the evening I wanted waffles, so I took out the waffle iron and in half an hour I made myself waffles with my favorite toppings. I didn't have to leave the house and look for a place to buy waffles, I could put whatever I wanted on them :)

W takich chwilach jak dzisiaj wiem z pewnością, że gofrownica była jednym z najbardziej udanych zakupów w mojej kuchni. Wieczorem miałam ochotę na gofry, więc wyciągnęłam gofrownicę i w przeciągu pół godziny zrobiłam sobie gofry, z ulubionymi dodatkami. Patrząc na ceny gofrów nad polskim morzem (słyszałam o 15zł za sztukę ^^), musiałabym wydać 60zł na cztery gofry (bo tyle dzisiaj zrobiłam), a to ok. 1/3 ceny gofrownicy. Jej zakup szybko się zwraca, gdy ktoś, podobnie jak ja lubi co jakiś czas zjeść pyszne gofry.

dogo3a.jpg

Ingredients for making waffles, homemade whipped cream, and sweet additions to waffles:

Waffle dough - 4 pieces

flour
milk
baking powder
vanilla sugar
oil
egg
salt

Homemade whipped cream

cream
sugar
icing sugar

Additives

Strawberry jam
Pineapple

Składniki do zrobienia gofrów, bitej śmietany i słodkie dodatki do gofrów:

Ciasto na gofry - 4 sztuki

mąka
mleko
proszek do pieczenia
cukeir waniliowy
olej
jajko
sól

Bita śmietana

śmietana
cukier
cukier puder

Dodatki

Dżem truskawkowy
Ananas

dogo8a.jpg

The recipe for the waffle cake that I use comes from the video GOFRY - 5 tajemnic udanego pieczenia, but there is a recipe for 8 waffles, and I usually do 4, so I use half of the ingredients given there. I start by separating the yolk from the egg white. I pour the egg white into one container and I put a pinch of salt there, and the yolk I pour into the other container and I put vanilla sugar there. I mix the contents of both cups one by one.

Przepis na ciasto do gofrów, który stosuję pochodzi z filmiku GOFRY - 5 tajemnic udanego pieczenia, tylko że tam podany jest przepis na 8 gofrów, a ja zazwyczaj robię 4, czyli używam połowy składników tam podanych. Zaczynam od oddzielenia żółtka od białka. Białko wlewam do jednego pojemniczka i wsypuję tam szczyptę soli, a żółtko wlewam do drugiego pojemniczka i wsypuję tam cukier waniliowy. Po kolei miksuję zawartość obu miseczek.

dogo9a.jpg

dogo10a.jpg

Then I add a glass of flour, half a tablespoon of baking powder, and a glass of milk to the bowl with the yolk. I mix all the ingredients together.

Następnie dodaję do miseczki z żółtkiem szklankę mąki, pół łyżki proszku do pieczenia i szklankę mleka. Miksuję ze sobą wszystkie składniki.

dogo11a.jpg

dogo12a.jpg

Then I add two tablespoons of oil and finally I add the blended egg white from the other bowl and mix all the ingredients with a teaspoon. After a while, the waffle dough is ready.

Później dodaję dwie łyżki oleju, a na koniec dodaję zmiksowane białko z drugiej miseczki i mieszam wszystkie składniki łyżeczką. Po chwili ciasto na gofry jest gotowe.

dogo13a.jpg

In the next step, I pour the dough into the waffle iron and bake the waffles for 10 minutes. My ginger cat watched curiously as I poured the dough into the wafle iron and then closed it. As always, I could count on the cat's audience to prepare this sweet dish.

W kolejnym kroku wlewam ciasto do gofrownicy i piekę gofry przez 10 minut. Mój rudy kot przyglądał się z ciekawością jak nalewałam ciasto do urządzenia, a następnie zamykałam je. Jak zwykle mogłam liczyć na kocią widownię podczas przygotowywania tego słodkiego dania.

dogo14a.jpg

While the waffles were cooking in the waffle maker, I made whipped cream. I mixed the cream with a few teaspoons of sugar and powdered sugar.

Gdy gofry się smażyły w gofrownicy zrobiłam bitą śmietanę. Zmiksowałam śmietanę z kilkoma łyżeczkami cukru i cukru pudru.

dogo15a.jpg

dogo16a.jpg

Soon I had a sweet feast ;) I made 4 waffles, each of them I smeared with whipped cream, then I put sliced pineapples on two, and spread strawberry jam on the other two. I also really like waffles with strawberries, blueberries, or peaches. Sometimes I also add variety to them with nuts, e.g. pistachios.

Wkrótce mogłam sobie pozwolić na słodkie obżarstwo ;) Zrobiłam 4 gofry, każdy z nich posmarowałam bitą śmietaną, a następnie na dwóch położyłam pokrojone na kawałki ananasy, a pozostałe dwa posmarowałam dżemem truskawkowym. Bardzo lubię też gofry z truskawkami, jagodami, albo brzoskwiniami. Czasami urozmaicam je również orzechami, np. pistacjami.

dogo6a.jpg

dogo5a.jpg

What sweet toppings do you like to eat waffles with?

A wy z jakimi dodatkami lubicie jeść gofry?

dogo7a.jpg

H2
H3
H4
3 columns
2 columns
1 column
4 Comments
Ecency