Homemade salad with arugula, watermelon, feta cheese, walnuts, sunflower seeds, black olives and vinaigrette sauce / Sałatka z rukolą, arbuzem, serem feta, orzechami włoskimi, pestkami słonecznika, czarnymi oliwkami i sosem winegret

sałru0a.jpg

Feta cheese often appears in my salads. It's a Greek salty cheese that I like very much. I like to add arugula to it, because I like its intense, slightly nutty flavor. I don't quite like other lettuces from salad mixes, so now I will buy only arugula, or even plant it. A few years ago, I grew very nicely, and its leaves were much larger than the arugula I bought in the store. Various fruits and vegetables go well with feta cheese and arugula, I will show you in this post what mix I created today, also using nuts and grains.

Ser feta często pojawia się w moich sałatkach. To grecki, słony ser, który bardzo mi smakuje. Lubię dodawać do niego rukolę, bo podoba mi się jej intensywny, taki jakby nieco orzechowy posmak. Nie do końca odpowiadają mi inne sałaty z sałatowych miksów, więc teraz będę sobie kupować samą rukolę, albo nawet ją zasadzę. Kilka lat temu bardzo fajnie mi rosła, a jej liście były o wiele większe od rukoli kupionej w sklepie. Do sera fety i rukoli pasują różne owoce i warzywa, pokażę wam w tym poście, jakąś mieszankę dzisiaj stworzyłam, używając również orzechów i ziaren.

sałru2a.jpg

So I added black olives and watermelon to the arugula and feta cheese, as well as walnuts and sunflower seeds. Watermelon tasted great recently in a cool drink I used to make with it, but it also works great in salads. I love olives. More green ones, but I decided that black would suit this salad better.

Zatem do rukoli i sera fety dodałam czarne oliwki i arbuza, a także orzechy włoskie i ziarna słonecznika. Arbuz ostatnio fajnie smakował w chłodnym napoju, który z niego robiłam, ale świetnie sią sprawdza również w sałatkach. Oliwki uwielbiam. Bardziej te zielone, ale uznałam, że do tej sałatki bardziej będą pasować czarne.

sałru3a.jpg

Cut the feta cheese and watermelon into small cubes, cut the walnuts into small pieces, leave the olives whole, and the arugula too. Then I mix all the ingredients in a bowl and add some vinaigrette to them.

Ser feta oraz arbuza kroję w drobną kostkę, orzechy włoskie kroję na małe kawałki, oliwki zostawiam w całości, rukolę też. Następnie mieszam wszystkie składniki w misce i dodaję do nich trochę sosu winegret.

sałru4a.jpg

The salad tastes delicious. You can eat it for breakfast, lunch (as an addition to the main course) and dinner. I usually eat it with a baguette for dinner. Due to the fact that the salad is varied, it contains both nuts and vegetables, fruit and cheese, it has a high nutritional value.

Sałatka smakuje przepysznie. Można ją jeść na śniadanie, obiad (jako dodatek do głównego dania) i kolację. Ja najczęściej jem ją z bagietką, na kolację. Dzięki temu, że jest sałatka urozmaicona, zawiera zarówno orzechy jak i warzywa, owoce i ser, ma dużą wartość odżywczą.

sałru6a.jpg

Enjoy your meal!

Smacznego!

H2
H3
H4
3 columns
2 columns
1 column
6 Comments
Ecency