Jak je na tom naše komunita se sportováním? (Czech language only)

Zdravím #cesky!

V poslední době jsme se tu s @krakonos´em několikrát hašteřili na téma sportování. Kraki jakožto zapřísáhlý nesportovec tvrdí, že v jeho sociální bublině nesportuje téměř nikdo (mám pocit, že uvedl 2 sportující na 200 svých známých) a naznačoval, že podobný poměr by mohl platit i ve společnosti obecně. Vůči tomu jsem se ohradil. V mé sociální bublině naopak sportuje drtivá většina lidí a byl jsem si jistý, že ve společnosti obecně jsou sportujících desítky procent.

Prostudoval jsem pár výzkumů na tohle téma a ty mé odhady potvrdily. Obecně platí, že lidé ve vyspělých zemích sportují více než lidé v chudších oblastech světa (což je celkem logické a to hned z několika důvodů, které asi netřeba rozebírat). Ve vyspělých zemích Evropy pravidelně sportuje alespoň polovina obyvatel, v těch méně vyspělých jsou to pak nižší desítky procent.

V obecné rovině tedy máme celkem jasno. Nedávno jsme se ale s @krakonos´em dostali i k problematice sportování v rámci české komunity na Hivu a tady zatím žádný průzkum na tohle téma neproběhl, tak jsem se nabídl, že ho sám udělám. Teď se tedy konečně dostáváme k titulku tohoto postu :) Já si myslím, že mezi českými Hivers sportuje většina lidí, Kraki se jistě domnívá, že je sportovní nadšení místních krajánků ve skutečnosti o poznání menší. Není nic jednoduššího, než se zeptat, že? Tak se vás tedy ptám. Sportujete nebo ne? :)

Aby byl tento průzkum co nejjednodušší a nejpřehlednější, poprosím vás, abyste svůj komentář s odpovědí začali slovem "sportuji" nebo "nesportuji" a pak už můžete doplnit, co chcete.

Nechci tady uvádět příklady toho, co všechno považuji za sport ani definovat pravidelnost sportování. Já osobně si pod pojmem "pravidelné sportování" představím aktivity vykonávanou alespoň jednou týdně, ale chápu, že někdo sportuje více nárazově/nahodile, takže to opravdu nechám na vás a vašem subjektivním pocitu, jestli se cítíte jako člověk sportující nebo nesportující.

Začnu u sebe. Sportuji. Od dětství. Nebudu vás zdržovat sporty, které jsem dělal v minulosti, tak půjdu rovnou k přítomnosti. Momentálně nejvíc posiluju a běhám. Jedná se o silové tréninky ve venkovní posilovně (viz foto níže) prokládané kalistenikou a k tomu občasné výklusy (teď v objemové fázi kvůli vyšší váze většinou už jen kolem 10 km, dřív jsem dával víc).


IMG_20200828_161124.jpg


Něco z toho dělám v průměru každý druhý den. Pak to u mě dost záleží na tom, kde máme zrovna svou nomádskou základnu. Když jsme u moře, tak hodně plavu a potápím se. Když jsme v horách, chodím na túry. Když jsem doma, kde mám své kolo, jezdím hodně na kole. Příležitostně si rád zahraju i nějaký ten kolektivní sport - fotbálek (hlavně sálový), basket, volejbal (hlavně beach) a tak... To by bylo k mému aktuálnímu sportování asi vše.

V odpovědích samozřejmě není nutné se tak rozepisovat, stačí jedna věta, vlastně i jen to jedno slovo, když na to přijde...

O účast v průzkumu bych poprosil i ty, kteří normálně v #cesky zase tak aktivní nejsou, aby byly výsledky co nejrelevantější. Když mi to voting power dovolí, pokusím se na každou odpověď dát menší upvote.

Průzkum nechám běžet 7 dní a pak buď sem do komentářů nebo do dalšího postu udělám nějaké shrnutí.

Předem díky za účast :)




This post was created by me for the Hive blockchain exclusively. All rights reserved.



7ohP4GDMGPrUMp8dW6yuJTR9MKNu8P8DCXDU9qmmivwA3A1QLkipSxWEChTncCX3jvtMRvcYq1rkYyx9mzv36Uegna899gd6PWdp.jpg


Thank you for visiting my blog. If you like posts about Nature, Animals, Ecology, Crypto, Traveling, Sport, Photography and discovering secrets and beauties of the World, feel free to follow me as these are the topics I mostly write about. Have a wonderful day and keep on hiving, guys! :)

H2
H3
H4
3 columns
2 columns
1 column
59 Comments
Ecency