Menjana crypto menggunakan HIVE - Web3 Blockchain

Aku pasti pada masa sekarang, sudah ramai yang tahu atau mendengar berkenaan cryptocurrency seperti Bitcoin, Etherium, LiteCoin, XRP dan sebagainya. Malahan, mesti ada yang sudah berpengalaman samada membuat trading atau menyimpan cryptocurrency sebagai pelaburan.

Terdapat beberapa cara untuk mendapatkan cryptocurrency, antaranya adalah:

  1. Mining
  2. Trading
  3. Paid by contributing content

Antara platform menggunakan cara di no#3, dimana membayar user dengan cryptocurrency adalah Hive (https://hive.io/). Aku sendiri sedang ini. Aku sudah join dan membuat posting dari tahun 2017.


image.png

Logo HIVE


Bagaimana HIVE memberikan rewards adalah seperti berikut:


image.png


Selepas aku mendapat reward dalam bentuk crypto HBD, aku akan trade dan membeli samada Bitcoin atau Etherium dan simpan di dalam Luno wallet. Kenapa Luno? Sebab nilai cryptocurrency akan translate terus kepada matawang MYR.


image.png


Seperti diketahui umum, nilai cryptopcurrency akan ada naik dan turun. Atau dalam erti kata lain, tersangat volatile. Tetapi disebabkan cryptocurrency yang aku dapat adalah hasil dari membuat posting, aku tidaklah begitu terkesan bila nilai jatuh teruk. Sebab modal aku adalah idea dan masa untuk membuat posting.

Kalau tengok pada screenshot, aku tahu nilai cryptocurrency yang aku ada tidaklah besar sangat. Tetapi nilai yang ada sedikit sebanyak membantu bila-bila masa aku perlu menggunakan duit. Aku hanya perlu withdraw jumlah wang yang diperlukan, masuk ke akaun Maybank aku.


aDi

H2
H3
H4
3 columns
2 columns
1 column
2 Comments
Ecency