Na aktuální politické téma...

Vzhledem k tomu, kolik času zbývá do letošních parlamentních voleb, bychom práve teď měli zažívat nejžhavější období volební kampaně. Opravdu zažíváme? Ptám se, protože kampaň vůbec nesleduji, a tak nevím.

Nedíval jsem se ani na jednu volební debatu v TV, nenavštívil jsem žádný předvolební meeting, nečetl jsem žádný program... A přesto se považuju za člověka politického a myslím si, že jsem v současném našem politickém spektru docela orientovaný. Vycházim totiž z minulých činů jednotlivých politických činitelů, nikoliv z toho, co píší o svých činech budoucích.

Proč bych měl číst programy? Slíbit se dá všechno. Kdyby třeba komunisté předložili dobře napsaný program pro podporu soukromého podnikání, volil bych je? Ne, protože bych jim nevěřil nos mezi očima.

Kdyby současný premiér slíbil, že bude náš stát řídit jako skvělý manager, že odstraní byrokracii, korupci, zeštíhlý státní aparát, zefektivní ho, digitalizuje státní správu... To snad slíbí všichni, že. Budu to někomu z nich věřit? Ne. A jemu tuplem ne...

Tak koho tedy volit? Dřív to bylo snazší. Velkostatkář volil velkostatkáře, velkoprůmyslník velkoprůmyslníky, živnostník živnostníky, sedlák sedláky a dělník dělníky. Dneska se všechny strany snaží tvářit, že tu jsou pro všechny. Ve skutečnosti tu jsou pro své činovníky a vůdce. Případně pro své sponzory... Pak si strany objednají odborné firmy, které jim spočítají, jaká témata s jakými řešeními jim přinesou nejvíc hlasů... No, ale koho volit, když se tak chovají plus minus všechny strany (a hnutí)?

Budu volit podle své kapsy. Nepovažuji se za člověka chudého. Tak budu volit ty, kteří nepůjdou proti bohatým, protože by byli sami proti sobě. Budu volit podle svých životních ambicí. Chci se o sebe starat sám. Nebudu volit ty, kteří o mě a o všechny chtějí příliš pečovat (a vybírat si na to daně). Budu volit ty, kteří už alespoň něco předvedli, pokud to nebyla příliš velká ostuda... No a taky jsem věřící. Nebudu proto volit přílišné progresivisty a volnomyšlenkáře.

No ano. Ono toho na výběr zas tak moc není. Zase budu volit o něco menší zlo. Snad. Snad se po volbách zlo, které se zdálo menší, neukáže jako větší... I když si to teď nemyslím. Kdysi jsem si říkal, jestli se nedat na politiku.

Ale ne. Stačí mi výbor Sdružení vlastníků bytových jednotek... To je taková komunální politika v malém. A mám toho plné zuby. Když chci rozvláčně debatovat o něčem, co stejně nemůžu změnit, nebo o ničem, tak na to je SRPŠ (tu zkratku nemusím vysvětlovat).

Co já bych chtěl ve svém věku v politice? Já už tu dlouho nebudu, ať si to porichtují ti mladí, jak chtějí. Katolická církev má dobré opatření, že kardinál starší sedmdesáti let se už neúčasní volby nového papeže. Něco takového by mohlo být i ve světském životě. Jako se u nás nevolí pod 18 let, nemělo by se volit ano od... Sedmdesáti? Šedesáti? Padesáti? Čtyřiceti? Proč právě od osmnácti, se jistě ptáte? Proč ne od šestnácti, nebo jedenadvaceti?

Ale jsem přeci zvědavý (Jasně, bitcoin kvůli tomu levnější nebude.)... Bavilo by mě, ono to nejde, vím, umřít o rok dřív a pak se každý rok pod dobu 365 let probouzet na jeden den a vyzvědět, co je na planetě nového... Ano, to je pohádka... Pryč od toho...

Tak jinak. Vsadil jste si někdo na vítěze našich voleb? Já si vsadili na ty americké volby, na Trumpa. Prohrál jsem 5.000 satoshi. U nás jsem si skoro jist, že vyhraje A.Babiš. Ale Freebitco.in na něj nic nevypsal... Schválně, jdu se podívat, jestli naše sázkové kanceláře něco vymyslely a jaké mají kurzy. Ne, nebudu sázet. Jen mě o napadlo. Já mívám občas nápady...

Hm. Výzkumy veřejného mínění jsou věc fajna. Ale tři největší sázkové kanceláře mají na kurzy na Babiše plus mínus 1,3:1, na SPOLU 4,5:1 a na Pirstán 11:1. Tak už vím, už nemusím být zvědavý.

Jistě. I sázková kancelář se může mýlit. Ale málo, málokdy... Bitva je dobojována. Je rozhodnuto. Smysl už dávají jen Splinterlands...

kraki-a.png
P.S.: Syn je unavený ze školy, z domácích úkolů, z doktorů a z kroužků. Nějaký článek z něj vyrazím snad v neděli... Po volbách.

H2
H3
H4
3 columns
2 columns
1 column
8 Comments
Ecency